Solbærsmoothie

Adlinks

God søndagskveld!

solbærsmoothie blomstDagen har gått til regninger, regnskap og papirarbeid, men jeg har også rukket å drikke smoothie og være sammen med noen av de beste barna jeg kjenner. Det er noe spesielt med barn, de lever i nuet og gir så mye av seg selv. Vi skulle egentlig på blåbærtur, men siden været var halvveis og vi så for oss oversvømmelser i skogen ble det hjemmekos i stedet.

solbærsmoothie kokossolbærsmoothieKokos elsker smoothie, lille raringen <3

Solbærbusken på Malmøya har fått hyppig besøk av meg i sommer, men nå er den snart renset. Endel av bærene har havnet i fryseren, for smoothie med solbær er noe av det beste jeg får. Det smaker rett og slett som godteri, sånn er det bare! Her er oppskriften på den jeg slengte sammen i dag:

Helenes solbærsmoothie

solbærsmoothieEn håndfull spinat (du kan bruke fryst)

En dl fryste solbær

En dl fryste bringebær

En scoop vaniljeprotein

En ts greens

En ts lecithin

En ss kokosolje eller MCT-olje (sistnevnte er min favoritt i smoothie)

(all supermat kan sløyfes, men øker næringen i smoothien og gir deilig konsistens)

 1,5-2 dl væske: du kan bruke mandelmelk, havremelk, annen melk eller vann

solbærsmoothieAlt kjøres i en blender til alt er…blendet, men det skjønte dere sikkert 😀

Jeg liker å bruke mindre væske og spise med skje. Jeg toppet også min smoohie med gojibær, hampfrø og et par solbær. Jeg fikk et spørsmål på snap her om dagen om frossen spinat som jeg tenkte jeg kunne svare på her. Jeg bruker ofte frossen spinat i smoothie. Denne er forvellet, som vi si at en er kokt i en veldig kort periode før den fryses. Dette gjør faktisk spinaten lettere å fordøye og er positivt. Det er ikke fårlig å bruke rå spinat heller, jeg bruker det jeg har jeg. Hvis du har fersk spinat som holder på å bli dårlig kan du også slenge denne rett i fryseren og ha den i smoothie, gjør det enkelt for deg selv 😉

solbærsmoothieNå skal jeg lage meg en kopp te, vaske ansiktet og finne sengen. God natt <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg