Sunn pasta

God morgen vakre deg <3

sunn pastaDet er ikke så ofte jeg spiser pasta, da det ikke sitter så godt i min mage. Da jeg var i Sverige fant jeg likevel flere typer jeg fikk lyst til å teste. Det finnes endel bønnepastaer, men de er ofte laget av soyabønner, noe jeg som regel unngår. Det jeg i stedet kjøpte var pasta laget på røde linser. Denne pastaen har kun en ingrediens, økologisk linsemel. Den er derfor glutenfri, melkefri og hvetefri. Jeg kokte et par håndfuller i vann i 8 minutter før jeg hadde den i suppe jeg hadde varmet. Jeg kunne også kokt den i suppen, men siden suppen min allerede var veldig tykk ville jeg ikke det.

sunn pasta

Sunn pasta til lunsj

sunn pastasunn pastaJeg synes faktisk denne var veldig god! For en som spiser vanlig pasta så må jeg nok si at det er jo ikke det samme. Jeg synes det er frustrerende når folk tror du kan lage noe alternativt og forvente at det skal smake helt likt. I stedet aksepterer jeg at det er noe annet og dømmer det ikke opp mot originalen. Dette er nok noe som kommer etter mange år uten hvete og sukker.

sunn pastaI suppe synes jeg denne passet perfekt og det er god variasjon fra gresskarkjernene jeg vanligvis bruker. Selv om det egentlig bare er linser er det noe nostalgisk med pastaformen. Jeg er oppvokst med en god del makaroni og jeg må jo si at det gjør seg i suppe. Jeg gleder meg til å ha den i tomatsuppe, det skal lages i helgen! Jeg tenkte faktisk lage opp noen liter suppe da jeg flytter hjem i helgen. Jon Anders er opptatt og jeg ønsker meg noen rolige dager hjemme, så jeg kan jobbe og få unna masse arbeid.

sunn pastaHar dere smakt pasta laget på linser?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg