Sunn frozen yoghurt

Adlinks

Det er ingenting som smaker så deilig som iskald iskrem i sommervarmen, men som en liten helsenerd vil jeg gjerne unngå store mengder sukker og kunstige stoffer. Da Jon Anders og jeg var på biltur her om dagen kjøpte han frosen yoghurt på bensinstasjonen og jeg synes den så så lekker og sjarmerende ut. I mitt hode så jeg for meg den samme fine fasongen på min is, men da jeg prøvde hjemme ble det ikke helt som forventet. Formen er derfor ikke like fin, men smaken er faktisk (i hvert fall i min munn) så mye bedre. I tillegg er denne laget på ekte bær, proppfull av næring og helt uten sukker, melk og kunstig smak.

DSC07416Du kan se sammenligningen av min is og den fra bensinstasjonen  på instagram!

DSC07420

Sunn frozen yoghurt alá Helene

2 dl frosne kirsebær (kan byttes mot jordbær)

2 dl frosne bringebær

En scoop vaniljeprotein (husk å registrere deg med nr 107347 for 10% rabatt på alt på arnika.no)

En ss lecithin (kan sløyfes)

Noen ss melk, jeg bruker kokos (tilpass etter hvor mye blenderen din trenger)

DSC07424Kjør alle ingrediensene i en blender til du får alt mikset. Jeg har en veldig sterk blender og kan derfor kjøre med ganske lite væske. Hvis din er svakere må du ha mer væske, eller eventuelt stoppe og skrape ned kantene underveis. Du kan også bruke en stavmikser eller en foodprosessor.

Hvis du vil gjøre isen enda sunnere kan du tilsette frossen spinat og en ts greenspulver. Dette gjør jeg ofte selv, men nå ville jeg at isen skulle få den deilige rosafargen, og ikke en gusjegrønn, hehe. Du smaker ikke spinaten, jeg lover!

DSC07428Lecithin bruker jeg da det gir en veldig deilig konsistens, kremet og digg! Lecitihin består av en spesiell type fettstoff som heter fosfolipider. Dette stoffet omringer alle cellemembraner i hele kroppen og danner mye av fettstoffet i hjernen. Hvis du er gravid eller ammer er det særlig gunstig da det er viktig for utviklingen av hjernen til baby, i tillegg til at det kan hindre melken i å klumpe seg. Slik kan en unngå brystbetennelse som visst nok skal være sykt vondt!

DSC07429Nå skal jeg komme meg på trening, endelig er jeg i gang igjen. For å være ærlig har det vært sykt tungt å trene i det siste, akkurat som om kroppen er laget av stein og alle musklene stritter imot. Jeg er så avhengig av de gode timene mine, med deilig musikk og en instruktør som inspirerer meg. I perioder har jeg klart å trene vekter selv osv, men når jeg er i en tung periode er timer virkelig gull verdt. Mange tror at timer bare er tull, men det er faktisk kjempe bra hvis du finner de riktige instruktørene og virkelig tar i. Jeg elsker å kombinere cardio step styrke med yoga, pluss masse gåturer <3

7 kommentarer
    1. Din frosne yoghurt så veldig god ut!
      Må nok lage meg opp noen stykker til jeg plutselig får lyst på noe

    2. Åh nam… hvilken blender har du? Og/eller har du noen du anbefaler? Jeg er liksom på utkikk etter en kraftig en som ikke tar for stor plass.. og helst ikke koster skjorta, men innser at med de to første kravene kan det bli vanskelig :?) Klem

    3. Tusen takk for svar, jeg skal sjekke ut Nutribullett👍🏻 (Ps Vitamix var enooormt kostbart😱 men tviler ikke på at den tar unna det meste man ønsker)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg