Naturlig reiseapotek

Adlinks

Hei bloggen, long time no see! Jeg har virkelig trengt en pause. Ikke bare fra jobb, men fra konstante tanker på kosthold, business, kurs, snap og næringsstoffer. Jeg har spist det jeg har hatt lyst på (masse sunt og noe mindre sunt), drukket kaffe på stranden, drukket vin og bare kjent på roen. Jeg byttet ut bøker om babyernæring og tarm med historiene til Jo Nesbø. Jeg har faktisk nesten ikke tatt bilder heller, veldig dårlig bloggstil jeg vet, men jeg har bare følt meg helt utkjørt! Selv om jeg elsker faget mitt, trenger også jeg å ha fred noen ganger. Bare være meg! Nå er jeg mer klar for høsten og kjenner inspirasjonen bruse igjen! Tusen takk for at dere er så forståelsesfulle og gode, det er virkelig en fryd å blogge med så søte lesere!

Naturlig reiseapotek

Som lovet skal jeg dele det lille reiseapoteket mitt. Jeg pleier alltid å ha med et par kosttilskudd når jeg reiser, ikke fordi det er krise å gå uten noen dager, men fordi jeg elsker å føle meg bra. Særlig fordøyelsen kan bli i ulage når en reiser og da er det fint å ha noen ess i ermet. Her er produktene jeg har i min koffert!

 Før jeg kommer til kosttilskudd må jeg bare tipse dere om å ta med eget brød og knekkebrød! Dette holder meg mett lenge og gir meg ikke ballongmage, det orker jeg ikke når jeg skal gå i bikini!

naturlig reiseapotekDette brødet ble ikke så vakkert da jeg bakte det, men det smaker helt fantastisk. Jeg bruker brødmiksen fra funksjonellmat og bløtlegger over natten. Da blir antinæringsstoffer som fytinsyre brutt ned og brødet blir lettere å fordøye. Jeg blander to gode ss surdeigstarter med vann før jeg har i innholdet fra hele posen og mer vann (se pakken for instruksjon). Du kan også bruke eplecidereddik. Etter at jeg har rørt godt, lar jeg blandingen stå tildekket i ca 8-12 timer. Så baker jeg ut på vanlig måte. Det blir tre brød og jeg deler det opp når det er kaldt og fryser. Da har jeg brød lett tilgjengelig, det er faktisk ikke værre!

naturlig reiseapotekVanligvis baker jeg knekkebrød selv, men det rakk jeg ikke denne gangen. Jeg kjøpte med meg disse fra rema, jeg har også funnet dem andre steder som coop. De er også mettende og veldig gode!

naturlig reiseapoteknaturlig reiseapotekSå var det tilskudd! Som jeg nevnte er det særlig magen en må ta vare på i ferien. I tillegg til å få i meg godt med fermentert mat hjemme, tar jeg med meg noen godsaker på ferie. Det første jeg pakker er chlorella, min favorittalge. Den har jeg brukt i ti år, og jeg må bare ha den. Den gir kroppen min en ro som det er vanskelig å forklare, og jeg merker det veldig raskt på både hud og humør når jeg går tom.

Kokosolje er en favoritt i feriekofferten. Du kan bruke denne som stekefett hvis du har tilgang på kjøkken der du er, men på ferie bruker jeg denne mest utvortes. Kokosolje sies å ha en naturlig solfaktor 10, jeg har selv funnet en forskningsrapport der den ble funnet å ha faktor 6. Jeg smører denne på hele kroppen både før og etter soling og elsker effekten den gir. Myk hud som er fuktet og god, særlig når jeg smører på fuktet hud. Jeg bruker ikke denne i ansiktet, det passer ikke min hud. Les mine 10 geniale måter å bruke kokosolje.

naturlig reiseapotekBitterstern er en gammel favoritt for glade mager. Dette er en bittertinktur som bidrar til bedre fordøyelse. Bitre urter stimulerer fordøyelsessaftene vi sårt trenger for å bryte ned maten og ta opp næringsstoffer. Ta 10 dråper i litt vann før eller etter et tungt måltid for å hjelpe tarmen din på veien.

Aloe vera lindrer fordøyelsen og virker smørende på slimhinnene. Bare tenk hvor godt aloe vera gjør på utsiden av huden, også kan du forestille deg virkningen innvendig. Noen dråper i et glass eller i smoothien styrker tarmen.

naturlig reiseapotek Det siste produktet jeg sverger til i feriekofferten er Mag 07. Dette er et magnesiumtilskudd, men som mange andre magnesiumtilskudd tas det dårlig opp i tarmen. I akkurat dette tilfellet er det positivt, da vi ønsker at magnesiumet skal binde væske i tarmen. Dette tilskuddet gjør det rett og slett lettere å komme seg på do, noe som er veldig viktig både for helsen og for velvære. Glem det gamle trikset med linfrø, som faktisk ikke hjelper for de fleste! Husk å bruke koden NOX480 for 5$ i rabatt når du handler på iHerb.

Vil du vinne noen av disse produktene? Da må du delta på konkurransen min hvor du kan vinne en sommerpakke fra supernature!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg