Verdens beste mamma

I dag har verdens beste mamma bursdag! Alle må jo få lov til å synes at sin egen mamma er verdens beste, men jeg tørr likevel å påstå at min er ekstra spesiell. Det er ikke bare jeg som synes dette heller, det er flere av venninnene mine som ser henne som en ekstramamma.

330718_10151936268555454_1394278123_oMamma har lært meg utrolig mye, og særlig etter at jeg ble syk har vi hatt et spesielt forhold. Hun sluttet i jobben for å være hjemme med meg, da jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Jeg pleier å tulle med at jeg måtte klippe navlestrengen da jeg ble sammen med Jon Anders, selv om vi fortsatt snakker sammen hver eneste dag.

Hun er den type person som alltid setter andre forran seg selv, uansett hva det koster henne. Hun tar alltid det minste kakestykket og vil alltid at andre skal ha det aller beste.

I mange år var mamma hjemme med oss. Hun har alltid satt sine egne barn først. Da hun var like gammel som meg flyttet hun til USA med mann og to små barn slik at pappa kunne studere på sitt drømmeuniversitet (Harvard, smartass). Selv om hun ikke kjente noen startet hun strikkekurs for amerikanere og har fortsatt så mange venner der at en aldri skulle trodd at vi har flyttet hjem for lengst. Hun gjør alltid det beste ut av alle situasjoner.

576247_53f7390452944923_91035257_nDa jeg slo opp med eksen kjørte hun inn til leiligheten midt på natten i pysjen for å sove hos meg. Hun er en supermamma som syr, baker, koker kraft, strikker og passer hund. Selv om hun har opplevd så mye med to syke barn, og nylig da vi mistet morfar, gir hun aldri opp.

Hun er leder for prosjektet «Tepper som varmer» der syglade damer over hele Norge syr tepper til kronisk syke barn og unge. I utgangspunktet gjaldt dette kreftsyke, men etter at mamma ble leder har hun levert ut tepper til mange ME-syke barn. Det er jo de som fryser mest mener hun.

251052_230252460325392_5876668_nBilde fra mammas surprise 50-årslag, allerede 5 år siden!

Mamma har et stort hjerte og alltid plass til flere. Gratulerer så mye med dagen din, jeg gleder meg til å feire deg i kveld! Husk å ta vare på deg selv og at vi er så mange som er glade i deg <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg