Spis avokado og bli gravid

Når jeg skriver disse artiklene om fertilitet og mat må jeg alltid le litt. Det er jo selvfølgelig ikke slik at noe en spiser vil gjøre deg gravid, så overskiften er jo litt tullete. Samtidig er det faktisk slik at et riktig kosthold kan hjelpe på veien. Blir du gravid er det ikke sikkert det er fordi du spiste riktig, men det vil aldri være skadelig. Da har du gitt lille i magen verdens beste start på livet og ikke minst, bygget deg selv opp før du skal gjennom en stor jobb. En graviditet kan være en stor belastning for kroppen din, og den trenger all støtten du kan gi den.

I 2012 gjennomførte forskere ved Harvard School of public health en studie som viste at gjevnlig inntak av avokado og andre matvarer med umettet fett tredoblet successraten av IVF (prøverør). Dette var en liten studie med få deltakere, men resultatet er fortsatt interessant og jeg håper den kan bidra til mer forskning på dette området.

Inntak av umettet fett fra avokado og olivenolje kan bidra til å redusere betennelser i kroppen, stabiliserer blodsukkeret og bidrar med viktige byggeklosser for kroppen.

Som jeg har skrevet før er fett viktig for fertilitet da kjønnshormoner er dannet av nettopp fett. Jeg anbefaler deg å spise rikelig med egg, avokado, kokosprodukter, smør og olivenolje hvis du prøver å bli gravid.

I morgen deler jeg en deilig oppskrift på sjokolademousse med avokado!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg