Næringsrik smoothie

I dag har jeg et lite smoothietips til deg! Etter at jeg byttet tankemønster fra å prøve å få i meg lite kalorier til å få i meg mye næring har jeg endret spisevanene mine en god del! Dette er mange år siden så dere ser jo allerede mye av mine vaner her på bloggen.

DSC06969En ting jeg ofte gjør for å øke næringsinntaket mitt er å tilsette en rå eggeplomme rett i smoothien. Nå tenker du kanskje «æsj»! Så utrolig ekkelt med rått egg! Jeg lover deg at du ikke merker den, hverken smaken eller konsistensen. Plommen gir faktisk en luftig og god konsistens, i tillegg til å øke næringsinnholdet betraktelig.

DSC06970Eggeplomme er rikt på vitaminer og mineraler, sunne fettsyrer og proteiner. Fettstoffene i eggeplommen er livsviktige og helt nødvendige for å danne hormoner. Dette er derfor særlig viktig for jenter som sliter med hormoner i ubalanse! Vi trenger de riktige byggeklossene for å danne alle de fantastiske hormonene våre 🙂

DSC06971De som innførte kasting av eggeplommer burde virkelig skamme seg! Tenk å kaste så fin mat!

DSC06974Nå skal jeg løpe på klinikken for å veilede flotte kunder, før jeg skal en ny tur til gynekologen min. Han tar jo ferie som resten av Norge, så jeg har fått en time for å planlegge litt hva som skjer fremover. Det er også litt godt med en pause fra medisiner og behandling, litt ro for kroppen rett og slett. Jeg prøver å ta det som det kommer og puste med magen.

DSC06978Har du testet eggeplomme i smoothien forresten? La meg utfordre deg! Ikke kast hvitene, de kan du slenge i omeletten eller i knekkebrød!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg