Billig matpakketips

Det ble selvfølgelig masse mer stæsj på IKEA i går enn jeg hadde trodd, jeg skulle jo egentlig ikke ha noe?? Slik er det vel for flere? Jeg måtte bare tipse dere om en genial sak jeg plukket opp der i går, nemlig en kjempe fin matpakketermos.

Jeg har hatt en slik i mange år, men den ble kjøpt i USA. Denne var både større og langt billigere, jeg tror den kostet 69 kroner.

En matpakketermos er genial til å ha med sunn mat på farten. Mine favoritter er smoothie og suppe. Jeg er ikke fan av hverken varm smoothie eller kald suppe, og da er denne så smart. I tillegg har jeg testet den og den ser ut til å være helt tett.

Hvis du lager en stor porsjon suppe dagen før kan du varme og ha over i termosen før du drar. Smoothien kan du enten lage dagen før eller på morgenen før du drar på skolen eller på jobb.

Husk å lage mettende suppe og smoothie da! Ellers blir disse måltidene for små og du kan gå på en smell. Når det gjelder suppe har jeg kokosmelk i alle mine oppskrifter da det metter godt! Jeg topper også suppen med frø og nøtter. Hardkok gjerne et par egg som du har ved siden av eller oppi. Til smoothie tilsetter jeg nøttesmør, kokosmelk, kokosolje eller/og et helt rått egg. Det høres ekkelt ut, men det er det virkelig ikke, prøv!

Nå må jeg løpe på klinikken for å møte fine kunder, før jeg skal i et superspennende møte!!

Stor klem fra meg <3

14 kommentarer
    1. Hei! Skrev denne kommentaren her om dagen men så du svarte alle andre i kommentarfeltet bortsett fra meg 🙁 så da prøver jeg igjen.
      Hei Helene! Etter å ha lest bloggen din har jeg blitt helt dilla på gelatin og bruker dette i alt jeg kan bruke det i 🙂 tenkte å bestille en svær dunk med dette fra tidsporten og lurte derfor på om hvilket gelatin som er det “beste” eller hva du annbefaler og evt hva som er forksjellen – Altså enten gris, storfe eller fisk :-)?

    2. Stine: Beklager Stine! Det har gått meg helt hus forbi :/ det er ikke veldig stor forskjell på disse, jeg har selv brukt både storfe og fisk. Jeg kjøper fra iherb da… men uansett så finnes det hverken mye info eller forskning på hva som fungerer best, så jeg tenker det er fint å variere, eventuelt bare bruke den du selv liker best. Alle er bra 😀 stor stor klem <3

    3. Takk for tips! Jeg er gravid og elsker smoothie 🙂 Men jeg lurer på om du vet hvor lenge smoothie holder seg i vanlig flaske? Tenker om jeg kan ta med på jobb hvor jeg ikke har kjøleskap uten at det blir dårlig..
      Ellers er jeg ny leser på bloggen din, men har fulgt med på videoene på babyverden 🙂 tommel opp for alt du deler <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg