Verdens enkleste pannekaker – kun to ingredienser og uten melk og gluten

Å spise sunt trenger ikke å være komplisert eller vanskelig! Det trenger heller ikke å ta masse tid eller være dyrt. Grunnmuren i kostholdet mitt er i hvert fall enkle sunne råvarer som frukt og grønt, egg, fisk og nøtter. Jeg topper med endel helsekostprodukter da jeg synes det er både gøy og gir meg det lille ekstra, men det er ikke sikkert at det er nødvendig for deg. Disse pannekakene lager jeg ofte, til og med til middag når jeg er matlei og bare vil ha noe enkelt. I dag skal jeg ha dem sammen med en skål suppe!pannekaker helene ragnhild

Jeg skal likevel røpe at de er en frokostvinner her hos oss. En av de beste matvarene vi kan spise om morgenen er egg, men jeg kan bli litt lei av omelett hver dag. Det er også dager jeg føler for noe søtt og da er disse midt i blinken.

pannekaker helene ragnhild

Jeg har delt disse før, men en god ting kan vel ikke deles for ofte?

Det beste med disse er at de kan spises av alle, så lenge en tåler egg da. Jeg bruker enten kokosmelk eller kremost som tilsetning og begge fungerer like bra. Skal jeg bruke kokosmelk bruker jeg kun den fete delen som legger seg på toppen når en har melken i kjøleskapet 😉

frokostpannekaker

Helenes frokostpannekaker

frokostpannekaker

2-3 økologiske egg

2 ss kokoskrem eller kremost

frokostpannekaker

Ha egg og kremost/kokoskrem i blenderen (du kan også bruke stavmikser). Blend i ca 10 sekunder, til eggene er litt pisket. Stek tynne pannekaker i smør, jeg pleier å få to til tre stykker. Ikke snu de for raskt og bruk gjerne en liten panne.

frokostpannekaker

Topp pannekakene med varme bær, yoghurt, kokoskrem, peanøttsmør, hakket sjokolade, et dryss kanel eller noe annet du synes er godt.

frokostpannekaker

God helg <3

5 kommentarer
    1. Elise: Det er vanlige egg ja 😀 tenker du på at jeg anbefaler økologiske? De vil i så fall ha akkurat samme bakeegenskaper 😉 jeg bruker den tykke delen på kokosmelken når den har stått i kjøleskapet 😀

    2. Må bare si at bloggen din gir meg så utrolig mye glede og inspirasjon i hverdagen. Gleder meg til hvert nye innelgg. Tusen takk skal du ha 🙂
      Jeg lurte på om hva dine meninger rundt matchapulver (te)? Har det virkelig så mange helsefordeler som deg et er blitt hauset opp i media? Ser at du ikke bruker dette. Jeg derimot har begynt å drikke dette hver eneste morgen og synes det er så godt! men det tar jo alltids en stund før man merker forskjell 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg