Derfor spiser jeg ikke havregrøt til frokost

Hei og hopp alle sammen! Beklager sen oppdatering fra meg i dag. Jeg ligger litt etter skjema, men sånn er det bare av og til. Jeg regner med at mange av dere tilgir meg, kanskje er dere fortsatt ute og nyter varmen?

omelettI dag tenkte jeg å nevne hvorfor jeg ikke spiser havregrøt til frokost, eller rettere sagt hvorfor jeg spiser egg, cottage cheese eller en blodsukkervennlig smoothie i stedet. Når vi våkner om morgenen har vi fastet gjennom natten og kroppen er i fettforbrenningsmodus. Dette innebærer også at et hormon som heter kortisol er høyt. Dette er vår naturlige biorytme og slik vi ønsker at det skal være. Når vi spiser karbohydrater øker dette blodsukkeret som igjen stimulerer til insulinutskillelse. Dette hemmer videre fettforbrenning og får musklene våre til å brenne sukker i stedet for fett.

omelettDette er ikke farlig, men du kan maksimere forbrenningen din ved å fortsette forbrenninen av fett utover dagen. Det vil også støtte opp de riktige kortisolnivåene, som er viktig for energi og stress. Dette gjør du ved å innta et måltid med protein og fett om morgenen.

omelettMine favoritter er som sagt egg i alle varianter, omelett, på knekkebrød eller som pannekaker. Noen ganger spiser jeg også cottage cheese med kefir, bær og kokosolje, eller smoothie 🙂 Når jeg spiser slik får jeg mer energi, blir mindre oppblåst og sover bedre!

omelettHva spiser du til frokost?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg