Pukka teaparty

I dag startet jeg dagen i England, nærmere sagt den britiske ambassaden. Te, frokost og urter stod på planen, midt i blinken for meg med andre ord! Jeg dro sammen med min fine venninne, Trine, som er helt rå på å ta bilder og er verdens skjønneste <3

DSC05307DSC05300Pukka inviterte til event med Tim Westwell, selveste grunnleggeren av Pukka herbs. Det var så spennende å høre på Tim snakke om hvordan pukka ble skapt, hvordan de driver og hva urter kan gjøre for kroppen vår. Mange vestlige medisiner er basert på nettopp stoffer vi finner i naturen. Dessverre er vi alt for opptatt av å isolere enkeltkomponenter og ser ikke verdien av hel mat. Jeg har skrevet om dette før ved å forklare hvordan antioksidanter i isolert form faktisk har vist å gi både økt kreftrisiko og nedsatt fysisk yteevne. Dette skyldes at planter inneholder hundre, til og med tusenvis av aktive komponenter som jobber sammen. Naturen er utrolig smart og det bør vi begynne å respektere.

DSC05304På pukka er de opptatt av nettopp dette med hel mat. Når de skal lage gurkemeieprodukter har de for eksempel brukt en helt spesiel utvinnelsesprosess slik at de ikke bare isolerer curcummin (en av de aktive stoffene i gurkemeie), men også får med de fettløselige plantestoffene. Gurkemeie har vist å gi en rekke helsegevinster, det kan du lese mer om her. Jeg elsker å tilsette gurkemeie i maten og putter det alltid i supper, hjemmelaget wrap, wok og goldenmilk.

DSC05278DSC05286Vi fikk servert ulike teer, yoghurt, smoothie, egg og kaker tilsatt gurkemeie og matcha. Alt smakte nydelig og menneskene var så søte. Jeg tror jeg kan bli vant til dette altså!

DSC05296DSC05297Typisk bloggere <3

DSC05290Pukka te er noe jeg har drukket i mange år og jeg har utallige favoritter! Etter i dag fikk jeg virkelig øynene opp for grønn te da denne fra pukka smaker noe helt annet enn de jeg har drukket før. De bruker hele blader og unngår derfor den bitre smaken grønn te lett gir. De balanserer også med urter og smaker som mint, vanilje, gurkemeie og sitron. Jeg har mange ganger irritert meg over å ikke være en av dem som drikker grønn te da det er fantastisk for helsen. Nå skal gi hive innpå fremover!

Hvilken pukkate er din favoritt? Kanskje velger jeg akkurat din favoritt som premie til en heldig vinner her på bloggen <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg