Rabattkode til deg!

My favorites

Annonse

DSC05355Jeg elsker netthandel! Missforstå meg rett, jeg elsker å gå i butikker også, men det er noe med å kunne klikke hjem ting rett fra sofaen. Særlig på søndager er dette en guilty pleasure. Jeg er en ekte tilbudsjeger, og jeg elsker en god deal. På salg finner jeg som regel ikke noe, men hver gang jeg skal handle noe på nett leter jeg etter en god pris eller en rabattkupong. I dag har jeg en rabattkode til en av mine favorittbutikker på nett, nemlig soma.no. Med koden helenesoma30 får du hele 30 % rabatt på alle produkter.

På soma.no finner du både produkter fra soma, supernature (favoritt!), atkins, urtekram og masse mer! Jeg elsker å lese innlegg der andre deler sine favoritter, så her er produktene jeg klikker hjem:

DSC05357

Supernature chlorella

DSC05210Ingen over, ingen ved siden av. Chlorella er og blir min faste følgesvenn og det har den vært i snart 9 år! Like lenge som lille Perle <3 Jeg elsker effekten chlorella har på min kropp og merker det veldig fort om jeg ikke tar den. Nå har jeg faktisk akkurat bestilt og får den i dag, gleder meg!

DSC05212 Det sies at en må finne «sin» alge, og chlorella er helt klart min favoritt. Jeg bruker også afa-alge i smoothie, men chlorella tar jeg fast i vann eller som tabletter. Sistnevnte finner du her.

DSC05211

Krydder fra urtekram

DSC05215Ikke bare smaker disse økologiske krydderne fantastisk, de har suveren kvalitet og er ubestrålt.

DSC05218 Jeg har jo tipset dere om å kjøpe ekte kanel før, men jeg får ikke sagt dette nok! Krydderet vi finner på dagligvare er såkalt kassiakanel. Dette er en egen «art» av kanel og inneholder et stoff som heter kumarin, som er levertoksisk i store doser. Hvis du har sett advarsler mot kanel rundt juletider er det på grunn av kumarin. Jeg velger alltid ekte kanel eller ceylonkanel da den smaker mye bedre og trygt kan inntas hver eneste dag.

DSC05223Ingefær tilsetter jeg i supper og i golden milk. Du smaker at denne er fersk, det er faktisk en helt egen smak! Alle krydderne finnes her.

Cocosa kokosolje

DSC05207Kokosolje kan brukes til alt! Noen eksempler er i håret, som tannrens, i smoothie, til å varme bær, til steking, baking og til og med som glidekrem. Husk bare at den kan løse opp latex og derfor ikke bør brukes sammen med kondom 😉 Skal du steke i kokosolje anbefaler jeg denne da den tåler høyere temperatur og har en nøytral smak. Lege Berit Nordstrand anbefaler også kokosolje, så her er jeg i godt selskap! Ekstra virgin kokosolje finner du her og virgin (til steking) finner du her.

DSC05205

Supernature lecithin

DSC05185Vi mennesker får som regel i oss fett gjennom triglyserider, men det finnes flere ulike fettstoffer. Lecithin er et slikt fettstoff, nemlig et fosfolipid. Dette stoffet beskytter blant annet alle cellene dine ved å utgjøre store deler av cellemembranene våre. Dette er et cellelag som omringer hver celle og passer på at riktige stoffer går ut og inn, at signalisering fungerer og at cellen har alt den trenger. Jeg putter alltid lecithin i smoothie og sjokolademousse da det er en naturlig emulgator. Det vil si et stoff som har mulighet til å binde vann og fett. Nettopp på grunn av dette er lecithin topp for ammende, da det kan forhindre at melken klumper seg. Næringsrikt og praktisk, på en og samme tid altså 😉 Du finner lecithin her.

DSC05195

Supersnack

DSC05198Disse snacksposene har jeg skrevet om før, men jeg måtte nevne dem her også! Så praktiske å ha med i vesken!

DSC05203

Molkosan


DSC05229 Molkosan er konsentrert myse som bidrar til et surt miljø i tarmen. Å drikke denne gir på en måte et godt miljø i tarmen, der gode tarmbakterier vil trives. Jeg bruker også molkosan til bløtlegging av frø, korn og nøtter. Det bryter ned fytinsyre og stivelse som gjør maten lettere å fordøye og mer næringsrik. Denne finner du her.

DSC05231 Jeg anbefaler kunder som sliter med fordøyelsen å drikke molkosan fruit i litt vann hver morgen. Det smaker veldig godt og er gunstig for magen!

Bitterstern

DSC05235 Bitterurter har blitt brukt i generasjoner for å bedre fordøyelse. Jeg sverger til dette både på ferier og under høytid da en ofte spiser litt annen mat enn en er vant til. Du kan også ta denne når du har vondt i magen 😉

DSC05237 Mormoren til Jon Anders kaller denne bare for «dråper» og gir den til alle som klager på magevondt. Jeg synes det er så morsomt hvordan slike «kjerrigråd» går i arv. Bitterstern finner du her.

DSC05241I dag får jeg gi dere en helt spesiel rabatt som gir hele 30% på alle produkter på soma.no! Rabatten varer til og med søndag 1. mai og for å få må du bare fylle ut helenesoma30 i rabattfeltet. Det er også 50% på amanprana produkter (kan ikke kombineres med min rabatt) så her kan en gjøre et kupp! De har et finmalt kokossukker som er veldig bra til råsjokolade blant annet.

DSC05358Hva er dine «must have» produkter? Jeg vil høre dine tips <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg