Enkel middag – glutenfri wrap

Jeg har skrevet om Bfree glutenfri wrap på bloggen før, men nå har de kommet med en ny variant. Denne innholder både quinoa og chia og smaker i min mening bedre enn den første de lagde.

Jeg ble først glutenfri i 2007 og da var det ikke mange alternativer på butikken. Det er utrolig hvor mye ting har endret seg. Nå synes jeg det er veldig lett å unngå.

glutenfri wrapIngredienslisten på denne er ganske bra, og langt bedre enn det meste du finner i glutenfriavdelingen. Jeg har laget wraps selv mange ganger av både kikertmel og egg, men disse er også et fint alternativ. De er nok smaksmessig det nærmeste du kommer de vanlige tortillalefsene, men langt sunnere. Derfor er disse et fint alternativ også for dem som ikke er glutenfrie.

glutenfri wrapJeg har sett disse wrapsene på meny, men kjøpte de faktisk på røtter på St. Hanshaugen. Der kostet de  100 kroner, mens de på meny kostet 66. Prisen på meny er høy nok spør du meg, skjerpings røtter! Jeg fikk også tips av en søt leser at de finner i Sverige.

Glutenfri wrap

glutenfri wrapHer har jeg fylt wrapsen med laksefilet, babyleafblanding og mango. På de nederste bildene hadde jeg også paprika.

glutenfri wrapDe er selvfølgelig også perfekt til taco, kylling, eller hva som helst annet du har lyst på. Her er det kun fantasien som setter grenser. Jeg er faktisk veldig enkel i matveien og liker få, rene smaker fremfor sauser osv. Jeg kunne likevel tenke meg litt rømme hadde vært deilig her, rødløk for deg som liker det og avkado selvfølgelig. Spirer elsker jeg i wraps, det gir crunch!

glutenfri wrapHusk å varme wrapsen, da smaker den helt klart best!

glutenfri wrapI går var jeg hos en venninne og drakk litt vin, så koselig! Selv om det var en relativt rolig kveld og vi ikke dro ut våknet jeg i dag og følte meg helt elendig. De kan rett og slett ikke ha vært alkoholen alene, kanskje det kom fordi jeg har jobbet veldig mye i det siste. Det har gått i et og jeg har sovet alt for lite.

glutenfri wrapHeldigvis føler jeg meg mye bedre og jeg er klar for en ny, full dag i morgen <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg