Vær snill mot deg selv

Hver dag får jeg mailer fra jenter som leser bloggen min. De spør ofte hva de bør spise for å oppnå spesifikke resultater, men også mange skriver at de har skadet kroppen sin av å gå på strenge dietter og treningsregimer. Da jeg var yngre higet jeg etter en tynnest mulig kropp og trente mange mange timer hver uke. Jeg spiste alt for lite og dette gikk ut over kroppen min både fysisk og psykisk. Jeg hadde alltid dårlig samvittighet og var aldri fornøyd.

Det finnes ingen quick fix for å komme ut av et slikt mønster. Min erfaring er at det er vanskelig å fikse. Det er noe en må jobbe med kontinuerlig, det å være glad i sin kropp. Jeg har fortsatt mange dager der jeg ikke liker kroppen min. Likevel gjør jeg tiltak for å bli mer glad i den. Jeg tenker på hva kroppen min kan klare, hva den gjør for meg og hvor avhengig jeg er av den!

heleneragnhild2

Det er også viktig å huske at du faktisk ikke er kroppen din! Du er du og du har en kropp!

Ville bare stikke innom og takk alle dere som sender meg hilsener og deler deres historier med meg!

Det er mulig å leve godt og være glad. Beveg kroppen din og spis god og sunn mat. Vær med venner og lev livet ditt! I dag skal jeg ikke trene på studio, i stedet skal jeg ut og gå enda en tur i det fine været. En av mine beste venninner og jeg har nemlig en ukentlig avtale der vi går lang tur langs Akerselven. Vi får skravlet og ledd like mye i frisk luft som i sofaen, også sover jeg så mye bedre etterpå! Prøv det 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg