Enkel fordøyelsesdrikk

Når fordøyelsen trenger en boost er det så deilig at en enkelt kan lage noe helt naturlig og sunt hjemme! Her kommer en oppskrift med kun 3 ingredienser som kan hjelpe deg å få fortgang på magen hvis den er litt i ulage. Denne kan både få i gang og roe ned!

DSC03798Eplecidereddik smaker surt men virker faktisk basisk i kroppen. Det vil også stimulere til økt produksjon av magesyre som er helt essensielt for en god fordøyelse. Mange tror at de har for mye magesyre, men det er faktisk som oftest helt omvendt. Når vi har for lite vil maten sitte lenger i magesekken og gjære. Dette skaper gass som presser luft og syre opp i spiserøret. Det er dette som gir halsbrann og følelse av å være «stinn», utrolig ubehagelig!!

Chiafrø kan holde opp til ti ganger sin egen vekt i vann. De sveller dermed opp i vann og kan være med å motvirke forstoppelse.

DSC03804I denne drikken blander jeg en ss chiafrø, en ss eplecidereddik og 1-2 dråper stevia (siste kan sløyfes). Så fyller jeg bare glasset med vann og rører godt. Du kan gjerne lage den i en shaker. La det stå i 5-10 minutter og rør gjerne litt underveis.

DSC03824Drikk denne på tom mage, gjerne på morgenen.

DSC03801

Nå må jeg løpe på klinikken for veiledninger! I kveld skal jeg gjøre noe jeg har gledet meg til, nemlig holde foredrag for noen herlige damer i Johnson&Johnson. Vi skal først snakke om tarmhelse før vi skal lage magevennlig middag, det blir stas! Ha en fin dag så lenge <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg