iHerb tips og hjemmespa

Hei hjerter <3

I går var vi i 3 årslag med en herlig gjeng mennesker, for en kveld! God mat, egen bartender, leker, dans og masse latter. Jeg er så glad for å ha så mange fine venner i livet mitt, det er viktig å være takknemlig for!

DSC04060DSC04070Siden det er søndag, ukens egenpleie dag, tenkte jeg å komme med noen tips til produkter jeg liker til en veldig hyggelig pris. Mange har etterspurt flere iHerb tips og det skal dere få! Jeg vet at det er mange av mine lesere som er studenter, men selv liker jeg å spare penger uansett livsfase. Jeg sparer gledelig inn penger her og der, da kan en plutselig unne seg noe ekstra. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg får et kick av å spare penger, haha!

iHerb tipsSom dere vet er jeg over gjennomsnittlig opptatt av hva jeg smører på kroppen min, og det gjelder også produkter jeg bruker på hodebunnen min. Sjampo skal helst være både økologisk og uten ditt og datt. Samtidig må ting fungere. Jeg har langt hår som trenger riktig pleie, så her holder det ikke med kun vann og natron for å si det slik. Orker heller ikke den «no-poo» greia der en ikke vasker håret til det vasker seg selv, hehe.

iHerb tipsDenne sjampoen synes jeg vasker håret veldig godt uten å tørke ut håret. Den lukter kjempe godt og skummer godt. Balsamen er også veldig god. Den tynger ikke håret og kan brukes hver dag uten at håret virker fett. Du finner sjampoen her og balsamen her. De koster faktisk kun ca 70 kroner per flaske, ganske utrolig spør du meg!

Jeg liker å bytte på de ulike produktene jeg bruker, det synes jeg gir best resultat på håret mitt over tid. Mange sjampoer inneholder stoffer som gjør at håret ser bra ut etter vask. Skal jeg noe spesielt hender det derfor at jeg akkurat den dagen bruker en helt «vanlig» sjampo. Det er ingen grunn til å være fanatisk, poenget er at vi bruker veldig mange produkter på kroppen over tid. Om vi kan passe på at det vi bruker i hverdagen ikke belaster kroppen er det ikke stress å låne sjampo på besøk eller bruke parfyme før du skal på fest i blant! Det er min tilnærming i hvert fall.

iHerb tipsDenne masken kan jeg ikke tro at jeg ikke har delt før. Det er rett og slett verdens beste leiremaske. Jeg har brukt den i over fire år og den er helt fantastisk. Jeg liker å blande den med eplecidereddik, da blir den ekstra virkningsfull. Har du sart hud anbefales det å blande med vann. Bentonite leire er faktisk så «rent» at det kan spises! Det brukes som detox på mange detoxreiser i Bali osv. Du finner denne leiren her.

Eplecidereddiken er utsolgt fra iHerb, men du kan bare kjøpe på butikken!

iHerb tipsBland en halv ts leire med en ts eddik og bland. Smør blandingen på ren hud og la virke til masken har stivnet helt.

DSC04090Når du smører på masken vil den etterhvert stivne og du vil kjenne at huden pulserer. Etter at du tar den av er huden ofte veldig rød, men det går fort over. Denne virker bra på alle hudtyper, men den kan trekke ut urenheter. Jeg ville derfor ikke brukt den dagen før en stor fest om du har litt grums i huden som kan komme ut, hehe.

DSC04103Ser så streng ut fordi masken strammer, haha. Skyll av med lunkent vann og bruk gjerne en klut til å forsiktig fjerne masken. Smør deg så meg en god krem eller olje. Jeg skal dele mer om hvilke hudpleieprodukter jeg bruker da jeg har begynt med et helt nytt regime som jeg virkelig elsker! Her snakker vi glød og null urenheter siden jeg begynte!!

DSC04105Nå skal jeg gå en lang tur med Jon Anders, hundene og et vennepar. Husk at dere kan stille spørsmål til damene på Frøyaklinikken under det siste innlegget mitt om fertilitet! Ha en fin søndag så lenge <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg