hits

Juicen som får i gang magen

  • 23.08.2016 kl. 10:23

Juicing er supersunt!


Det gir deg mulighet til å gå i deg masse grønnsaker

Næringsstoffene blir lettopptakelige for tarmen

Det gir deg et energiboost

Du kan bruke opp rester av grønnsaker du har hjemme

Det smaker så friskt og godt

Grønnsaksjuice er noe jeg lager innimellom når jeg får lyst på det! Jeg får et skikkelig energiboost av å drikke grønnsaksjuice, det kommer så fort også. Det har nok noe med hvor raskt kroppen kan ta opp næring når det inntas i flytende form.

Denne juicen kickstarter fordøyelsen din. Den inneholder rødbete som er rik på jern og dermed styrker blodet. Sitron og ingefær virker rensende og stimulerer fordøyelsessaftene. Gulrot bidrar med betakaroten som gir deg glød, og agurk gir deg silikum som styrker huden. Juicen er rett og slett proppfull av næring og kan ikke minst, få i gang en treg mage.

En rødbete

To gulrøtter

1/2 agurk (eller en liten som jeg har her)

1-2 sitroner (jeg liker to)

En bit ingefær

Et grønt eple hvis du vil ha den søtere



Fjern toppen og roten på rødbeten (gir jordsmak) og skrell sitronen. Så hiver du dette og resten i juiceren og vips! Ferdig rensende juice. Server gjerne med en isbit :)

<3

8 Kommentarer

Henriette Celin

23.08.2016 kl. 10:30
Så veldig sunn og god ut ^^

Helene Ragnhild

23.08.2016 kl. 10:45
Henriette Celin: Supersunn :D ha en fin dag!

Henriette Celin

23.08.2016 kl. 10:47
SV: Takk, det samme :-D

lisarorvik

23.08.2016 kl. 10:56
Dette så godt ut, denne oppskriften skal jeg prøve :)

Helene Ragnhild

23.08.2016 kl. 11:09
lisarorvik: Jeg håper det smaker <3

Elisabeth

23.08.2016 kl. 13:06
Hei :) Jeg bare lurer på om du kan si noe om sukkerhinnholdet i juice, kontra hel frukt? Jeg har selv juicet mye og elsker det, men så sluttet jeg å juice, da jeg leste at en lege frarådet det, fordi han mente frukt kun er sunt i sin hele form. Han sa at uten fibrene i den hele frukten, så er sukkerinnholdet i juice det samme som cola... :( Så jeg sluttet å juice... Men jeg savner det, da... :/

Helene Ragnhild

23.08.2016 kl. 14:23
Elisabeth: Det kommer jo helt an på hva du har i juicen! Fiber er viktig og superbra for helsen, men siden jeg anbefaler alle å spise grønnsaker til alle måltider er jeg ikke redd for at folk ikke skal få fiber. Målet er mer grønnsaker uansett tenker jeg! Lager du juicer av grønnsaker får du i deg masse næring og det er ikke mye sukker. Jeg juicer ikke hver dag, men når jeg har lyst på en juice laget på grønt unner jeg meg det med GOD samvittighet! Happy juicing!

Helene Ragnhild

23.08.2016 kl. 14:24
Elisabeth: når det er sagt er det helt sant at det ikke er sunt å juice 8 appelsiner og drikke det, da blir det veldig mye sukker. Når det gjelder fruktspising anbefaler jeg absolutt å spise hel frukt kontra juicing.

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernæringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til å leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg håper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere år som prøver er jeg endelig gravid! Følg gjerne min reise mot å bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no