Dette spiste jeg i dag + sunn nugattigrøt

Jeg har fått så mange spørsmål om å lage et “what I eat in day” innlegg, men jeg har liksom ikke hatt lyst. Det er vel flere grunner til dette;

♥ Jeg ikke vil at andre skal tenke at det jeg spiser er en oppskrift

♥ Dagene mine er lite strukturerte og da blir måltidene mindre optimale enn de burde

♥ Hva jeg spiser føles av en eller annen grunn veldig intimt å dele

Selv om jeg lever av å hjelpe andre å spise bedre, betyr ikke det at mitt kosthold er perfekt. Det føles i hvert fall litt skummelt å dele…

I dag tenkte jeg at herregud, hvorfor ikke bare vise frem en random dag som er langt fra perfekt. Sånn er jo livet, og da blir det så mye lettere å kjenne seg igjen i også. Jeg håper dere liker det <3

“What I eat in a day”

Jeg startet dagen med et stort glass vann med en slant eplecidereddik. Hvis jeg er tom for sitroner er dette førstevalget. Eplecidereddik stimulerer fordøyelsessaftene og klargjør magen min for mat. Så laget jeg en bulletproof kaffe som jeg liker å starte dagen med noen ganger i uken. Som regel gjør jeg dette de dagene jeg skal trene eller gå tur på morgenen. Du kan lære å lage bulletproof kaffe i filmen under:

Jeg nippet til kaffen mens jeg trakk på joggebuksen, vasket ansiktet og gjorde kokos klar for tur. Perle er så langt fra våken klokken seks om morgenen og nekter å være med på morgentur. Vi gikk en rask tur i duskregnet, en deilig start på dagen som jeg setter så stor pris på.

Da jeg kom hjem satt jeg på en kjele med linsesuppe fra dagen før og hoppet i dusjen. Jeg spiste denne mens jeg oppdaterte bloggen, svarte på mail og tittet innom blogger.

Glødende grønnsakssuppe

Etter stell, men før jeg dro hjemmefra spiste jeg en halv pære og drakk en kopp dandyblend med mandelmelk. Jeg susset Jon Anders hade bra og stakk på Frøyaklinikken for time. Etter en time hos Anette bar det rett til gynekologen, før jeg hadde vippetime. På vei til den siste timen kjøpte jeg meg en dobbel latte på soya, ups.

Det ble alt for lenge mellom måltidene da jeg ikke var hjemme før fire. Da slang jeg sammen en smoothie med et rått egg, frossen spinat, frosne bær, proteinpulver, supermat og mandelmelk. Jeg toppet smoothien med en skje mandelsmør og kakaonibs. Dette er så godt, og ikke minst supersunt!

Bilde er fra en annen dag, da smoothien så litt lekrere ut enn i dag 😉

Etter dette ble jeg sittende og jobbe med kurset mitt, blogg og svare på flere mail. Jeg drakk en kopp te til og spiste resten av pæren fra tidligere. Jeg snacket også på blåbær og et par dadler (farlig godt!).

Siden Jon Anders hadde kamp i kveld, og jeg ikke var så sulten, ville jeg lage en alternativ middag/kvelds. Av alle ting hadde jeg så lyst på havregrøt, og har en lyst har en lov. Oppskriften på sunn nugattigrøt finner du her:

Helenes sunne nugattigrøt

1 dl vann

1 dl melk (jeg brukte mandel)

1 dl havregryn

1 klype salt

1 ss nøttesmør

1 ss kokosolje

1 ts kakaopulver

1 ts fibersirup, honning eller annen søtning

Kok opp vann, melk, havregryn og salt, og kok til ferdig grøt. Vanligvis anbefaler jeg å bløtlegge grynene, men det ble det ikke til i dag.

Mens grøten koker finner du frem en ny kjele og tilsetter kokosoljen. Når oljen er smeltet visper du inn kakao, nøttesmør og søtning. Hell nugattisausen over grøten og topp med ønsket topping som fersk frukt og nøtter.

Dette var kjempe godt og ikke minst, veldig mettende!

Flere bilder og fremgangsmåten for grøten kan du se på snapchat, heleneragnhild heter jeg der også 🙂

Synes dere slike innlegg er gøy?

13 kommentarer
    1. Hei. Kan du lage en video på YouTube å vise hvordan man kan lage to søte og fine fletter? Da er du sååååå snill!! Du må ha en hårbørste, kam til å dele håret i to deler med og to hårstrikker.

    2. Hvordan kan man bløtlegge grøten? ☺️ synes det e supert med litt inspirasjon til hvordan man kan spise for en dag! Selv synes jeg spesielt det er vanskelig å finne gode lunch-alternativ som passer i matboksen…

    3. Camilla T: Hvis jeg skal spise grøt legger jeg grynene i væsken dagen før eller på morgenen hvis jeg skal spise det til kvelds. Da brytes antinæringsstoffer i kornet ned og grøten blir både sunnere og lettere å fordøye. Tilsett litt mer væske før du koker opp som vanlig 😉

    4. Hender også at jeg spiser havregrøt til middag, og andre syns det er så rart. Men det er jo kjempe godt! Nugattigrøt må jeg absolutt teste i morgen, den så veldig god ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg