Sunn fudge med 3 ingredienser

Enkle oppskrifter har virkelig fanget mitt hjerte <3 Jeg har blitt overbevist om at det er nøkkelen til god helse i travle perioder!

Forrige uke la jeg ut oppskrift på kokossmør, et “smør” du kan lage ved å kjøre kokosmasse i en foodprosessor. Kokossmør kan brukes til mye forskjellig, men en av mine favoritter er i sunn fudge. Disse bitene gir langvarig energi og passer perfekt hvis du trenger et mellommåltid før trening eller noe godt til kroppen. De metter veldig godt, så det holder med en 😉

Sunn fudge med smak av peanøtt og kokos

1 dl kokossmør

2 dl peanøttsmør (jeg bruker crunchy fra green choice)

2 ss fibersirup (eventuelt honning eller lønnesirup)

Bland alle ingrediensene i en bolle.

Kokossmøret blir lett hardt, så varm gjerne ingrediensene i ovnen noen minutter så du får rørt det sammen. Jeg brukte en bolle som var ildfast og satte hele bollen i ovnen på 100 grader i 5 minutter. Eventuelt kan du bruke stavmikser 😉

Press blandingen ned i små silikonformer, du kan også kle en annen form med plastfolie. Sett i fryseren i ti minutter til fudgen stivner.

Jeg oppbevarer mine i fryseren da de tiner veldig raskt.

Nå skal jeg på frøyaklinikken for behandling! Eggløsningen er treg, selv på letrozol, men jeg krysser alt jeg har for at den kommer snart. Ellers kommer det en ny måned med en ny sjanse. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, selv om jeg sa til gynekologen at jeg snart var tom for denne “tålmodighetskremen” alle snakker om. Han forsikrer meg bare med at jeg skal bli gravid, “det har jeg lovt deg” sier han.

Ha en fin mandag, så snakkes vi senere <3
 

13 kommentarer

Siste innlegg