Sunn pizza på 10 minutter (glutenfri)

Hei og hopp!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra svettefest på Elixia, endorfin-rush til tusen! De siste ukene har vært så hektiske at jeg faktisk ikke har rukket å dra på treningssenter så ofte, jeg har gått masse, men skikkelig svett trening har det blitt lite av. Med en gang jeg faller ut av gode vaner merker jeg hvor raskt det er å utsette å “begynne igjen”. Jeg hadde faktisk virkelig ikke lyst til å dra i dag.

“Da må jeg vaske håret”, “jeg har ikke tid”, “jeg er nok litt sliten”, “jeg må børste hunden” osv. Jeg er vel ikke alene om å ha tusen unnskyldninger?

Jeg prøver å minne meg selv på at det å ikke få trent på en uke er ingen krise! Det er faktisk livet det, særlig når jeg har jobbet non stop og løpt mellom avtaler. I tillegg minner jeg meg på den deilige følelsen av mestring og glede når jeg er ferdig, plutselig var jeg på vei likevel!

Over til dagens oppskrift, fantastisk deilig pizza laget på ti minutter. Jeg har laget denne pizzaen på Bfree wraps, noe som gjør den glutenfri. Du kan også lage denne som den klassiske lompepizzen, for eksempel med speltlomper.

Denne pizzen er vegetar, men du kan selvfølgelig ha akkurat den topping du ønsker. Jeg tok rett og slett en Bfree wrap og smørte pesto på (ca 1,5 ss). Så hadde jeg på tomat og sopp, før jeg drysset litt ost på. Jeg hadde lyst på mozarella, men det hadde jeg ikke hjemme. Neste gang skal jeg teste det 🙂

Stek pizzzaen på 180 grader (rett på risten) i 8-10 minutter. Bunnen ble relativt sprø, men hvis du vil ha den enda sprøere kan du steke wrapsen i 3 minutter før du har på fyllet.

Denne smakte sykt digg, tror jeg må lage det til Jon Anders i helgen <3
 

14 kommentarer

Siste innlegg