Vi har fått lus!

Annonse

For noen måneder sammen begynte han å klø. Jeg tenkte ikke så mye over det egentlig, det er jo vanlig å klø her og der. Da jeg oppdaget hårballer rundt om i stuen måtte jeg se nærmere. Under de blonde hårene kravlet det små kryp!

Min lille kokos hadde fått lus!

Fra spøk til alvor, lusesesongen er i gang og vi er alle utsatt for å få besøk av disse krypene? Særlig barn, småbarnsforeldre og barnehageansatte er utsatt. Lus smitter lett og har ingenting med renslighet å gjøre. Det oppleves likevel som flaut for de fleste.

Selv da Kokos fikk lus følte jeg meg som en dårlig hundemamma!

Heldigvis finnes det en helt naturlig måte du kan fjerne lus, nemlig kokosolje og eplecidereddik (eller dagligvare). Hva disse matvarene ikke kan? Ved å bruke kokosolje og eplecidereddik får du en deilig hårkur på kjøpet og det er ingen fare for at lusene skal bli resistente.

Oppskrift mot lusebesøk

Først skyller du håret med eddiken og lar det tørke uten å vaske ut. Dette løser opp limet som løser eggene til hårene.

Varm kokosolje forsiktig og avkjøl den før du heller den over håret. Gni godt inn i håret slik at alt er dekket.

Sett på en dusjhette og la kokosoljen gjøre jobben! Minst et par timer 😉

Bruk en lusekam til å børste ut så mye lus og egg som mulig.

Nå kan du vaske håret som vanlig.

Det anbefales å gjenta behandlingen etter en uke. Husk at du må fryse eller vaske bamser, puter, sengetøy osv på høy temperatur og vaske godt!

Hvor mye du trenger av hvert produkt avhenger av hvor mye hår du har 🙂

Jeg tok en lusekur i livet, da en venninne fikk lus på vgs. Jeg ble overbevist om at jeg også hadde fått besøk og løp rett på apoteket, sterke saker! Skulle jeg oppleve besøk igjen vet jeg hva jeg skal teste!

Har du hørt om kokosolje mot hodelus?

15 kommentarer

Siste innlegg