Bytt ut potetgullet med dette

Tusen takk for alle de gode kommentarene deres i går <3 Det betyr veldig mye for meg! Trodde aldri jeg skulle legge ut en slik video, for jeg synes det er veldig vanskelig å være så sårbar. Jeg blir heller lei meg etterpå, når jeg er alene eller med Jon Anders. Jeg synes det er så viktig å ikke holde følelser inne, og jeg begynner å bli flinkere. Det hjelper meg veldig at dere tar meg så godt imot <3

I dag vil jeg dele en skikkelig klassisker, nemlig  en sunn snacks jeg ofte lager som fredagskos! Hvis du er sugen på noe salt og har lyst på noe å knaske på dette gull. Disse kan også brukes i salat, på suppe og i gryter.

Kikerter er rike på protein, fiber, folat, jern og zink. Jeg er ikke den som er mest opptatt av kalorier, men når det gjelder snacks kan du merke stor forskjell på vekten ved å bytte til lettere varianter. Potetgull er en typisk matvare der en klarer å få i seg veldig mye energi, uten å bli mett. Det er i hvert fall greit å være obs på 🙂

Sunn fredags snacks

En boks kikerter

1 ts paprikakrydder

1/4 ts salt

1 ss olivenolje

Hell kikertene i en sil og skyll godt av dem. Legg dem på kjøkkenpapir eller et håndkle og tørk dem godt. Ha dem i en bolle sammen med krydder og olje og rør godt. Hell kikertene over på et bakebrett kledd med bakepapir og stek på 160 grader til de er gyldne. Mine stekte i 30-40 minutter.

Nå skal jeg en tur på klinikken og jobbe noen timer på espressohouse før jeg skal ut og feire bursdagen til en venninne <3 Jeg haer faktisk ikke drukket en dråpe alkohol på seks uker, rett og slett fordi jeg mistet helt lysten på det. I dag kjenner jeg at et glass vin kan friste <3
 

 

9 kommentarer
    1. Følte med i går og felte nesten en tåre selv. Livet er urettferdig noen ganger.
      Takk for fantastisk snakktips! Ble litt lei av grønnkålchips;) Kan du forresten lage et innlegg om det er sunt med bananer? Det går mange av dem her i huset og jeg lurer litt.
      Nyt livet, fine deg<3

    2. Hei Helene!
      Jeg har vurdert å gå til innkjøpt av purely greens og chlorella, men jeg vil gjerne ta begge deler i tablettform. Har sett på nett hvor man får kjøpt det at daglig dose er 6-10 tabletter, stemmer dette? Tar du så mange tabletter daglig av Chlorella? 🙂 Dersom jeg velger å prøve en av de først, hvem ville du anbefalt? 🙂
      Vil bare legge til at jeg virkelig liker bloggen din (og snappen), du virker som en så utrolig søt og godhjertet person 🙂

    3. Madelen: Hvis du vil ha tabletter ville jeg begynt med chlorella, min favorittalge 😀 det stemmer med dosen, det er veldig små piller. Begynn med et par om dagen og bygg deg opp 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg