Cookie dough smoothie

Når formen er på bånn er det lite som frister i matveien, særlig ikke sunn mat. Slik er det i hvert fall for meg. I dag har jeg ikke lyst på noe, ikke engang suppe da jeg føler meg glovarm. Det som fristet mest var vel is, men siden jeg ikke har lyst på mer magevondt, og sukker faktisk er det siste kroppen trenger når den er syk, laget jeg i stedet en søt smoothie.

Cookie dough is fra ben and jerry var min favoritt da jeg var liten og bodde i USA. Jeg har sett at denne har blitt veldig poppis også her i Norge, så liker du denne isen må du teste denne smoothien. Den passer like bra etter trening som for en sykling som meg!

Kanskje det er barndomsminner som fikk meg til å lage akkurat denne smoothien?

Cookie dough smoothie

En frossen banan

To isbiter

1/2 dl havregryn

En scoop vaniljeprotein (jeg bruker synergy)

En klype salt

2-3 dl melk (jeg bruker usøtet mandelmelk)

1 ss chiafrø eller linfrø (kan sløyfes)

Sjokoladebiter eller hakket sjokolade som topping

Har du ikke proteinpulver kan du bruke en annen søtning, for eksempel fibersirup, stevia, honning eller lønnesirup. I tillegg ville jeg tilsatt vaniljepulver hvis du har det 🙂

Vil du ikke bruke havregryn kan du eventuelt bruke mandelmel, da ville jeg brukt en ss og sett hvordan konsistensen blir.

Jeg brukte bløtlagt havre som jeg hadde liggende da jeg skulle ha det i en rundstykkedeig.

Blend alle ingrediensene og nyt <3

I kveld skal jeg kose meg på ingefær live! Det går jeg ikke glipp av, feber eller ei!! Jeg håper å se deg der <3

19 kommentarer

Siste innlegg