6 måter du kan spise peanøttsmør

Jeg elsker peanøttsmør! Det er så godt, mettende og allsidig.

Jeg bodde i USA fra jeg var 1 til jeg var 7 og jeg er derfor oppvokst med dette litt rare pålegget. Vi spiste ikke så mye peanutbutter&jelly brødskiver da, men jeg lærte mange andre spennende måter å bruke det på. Har jeg peanøttsmør hjemme kan jeg lett lage noe sunt og godt, og ikke minst; gjøre måltidet mitt mer mettende.

Smør på frukt og grønnsaker

Selleristenger med peanøttsmør er en av mine favorittsnacks. Mange synes dette er veldig rart, men for meg er det helt naturlig. I USA er det vanlig å ha rosiner på også, og da kalles det ants on a log (maur på pinne). Du kan også smøre peanøttsmør på gulrotstaver, eplebåter eller til og med dadler. Sistnevnte er farlig godt!

Som ingrediens i smoothie

Min peanutbutter&jelly smoothie er en av mine mest populære oppskrifter, og en av mine favoritter. Peanøttsmør i smoothie høres skummelt ut, men det er utrolig digg. Det gir en nøttete, rund smak som jeg bare elsker! Til og med Jon Anders liker å ha dette i smoothie.

Som topping på grøt

Å ha en skje peanøttsmør over varm grøt, som bare smelter inn i grøten…hvem kan motstå det? Det smaker så sykt godt <3 Har du ikke testet det må du bare!!

Som topping på smoothiebowl

Ikke bare kan peanøttsmør smake godt i smoothie, det er sykt digg som topping. Dere har sikkert sett meg poste dette mange ganger? Det er fordi det er så alt for godt!

Sammen med sjokolade

Det finnes nesten ingen bedre kombinasjon enn mørk sjokolade og peanøttsmør. Dypp en bit i peanøttsmøret direkte eller lag egen konfekt med peanøtsmør som kjerne. Farlig godt!

Rett fra krukken

En skje med peanøttsmør er perfekt før trening eller som et mellommåltid. Det går raskt, det smaker digg og det gir energi. Det eneste minuset er at Jon Anders hater ånden min når jeg har gjort dette, så da blir det ikke noe nuss på meg, haha.

Jeg bruker peanøttsmør fra green choice, den kan kjøpes på de fleste matbutikker 😀

Liker du peanøttsmør? Hva bruker du det til?

 

6 kommentarer
    1. Åh ja, peanøtter er godt! Har akkurat funnet ut at PB2 er lowfodmap, så da strør jeg litt over havregrøten med bringebær og risprotein med sjokoladesmak, og bringebær til! MAGISK! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg