Mine beste frokoster - mettende, sunt og godt!

  • 04.10.2016 kl. 20:00

Jeg er og blir et frokostmenneske! Selv om jeg ofte starter dagen med bde sitronvann og bulletproof m jeg ogs ha en ordentlig frokost.

For meg er det viktig begynne dagen med proteiner og fett da dette stter opp den naturlige hormonsyklusen vr gjennom dagen. Dette snakker jeg mye om p mine kurs og mine foredrag, og er noe jeg gleder meg til lre mer om fremover.

I dag vil jeg dele mine favorittfrokoster med deg!

Smoothie eller smoothiebowl

Jeg elsker en god smoothie, og blir virkelig aldri lei. Hvilken jeg velger gr veldig i perioder, jeg fr lett dilla og spiser den samme i mange uker. Her kan du lese mer om hvordan jeg lager mine smoothies, og hvorfor jeg liker bygge dem opp slik jeg gjr. Jeg elsker toppe mine med supermat og hjemmelaget musli.

Pannekaker med to ingredienser

Disse pannekakene er mettende, veldig gode og ikke minst enkle. Det blir jo ikke enklere enn to ingredienser?? En god, gammel favoritt <3

Skl med cottage cheese og kefir

For lage dette er det s viktig med varme br, det blir noe helt annet! Jeg varmer brene forsiktig i litt kokosolje fr jeg heller dem over en skl med en blanding av kefir og cottage cheese. Ogs her liker jeg toppe med hjemmelaget granola eller en skje peanttsmr.

Knekkebrd

Jeg liker lage knekkebrd ca annenhver uke, da har jeg alltid mat lett tilgjengelig. Favoritten er smr og kalkun eller makrell i tomat, s godt! Sistnevnte blir aller best med spirer p, s deilig!

Suppe

Supper er faktisk utrolig digg til frokost. Jeg var ogs veldig opphengt i at frokost mtte vre "frokostmat" fr, men n kan jeg spise hva som helst og tar gjerne suppe. Det er jo bde mettende og varmende, deilig! Husk ha en proteinkilde til som kokte egg eller et knekkebrd med makrell i tomat for eksempel.

Sjekk ut dette innlegget hvis du vil lre lage mine supper!

Rundstykker

De siste ukene har jeg delt en utrolig digg oppskrift p rundstykker (se bilde over), bde en bltlagt (lettere fordye) og en ikke-bltlagt variant. Disse smaker veldig godt med smr og egg, skinke eller ost synes jeg. Jeg liker toppe med paprika, tomat, agurk eller spirer.

Hva med brd?

Jeg spiser ikke s mye brd egentlig, det har liksom blitt slik etterhvert. Brd er ikke djevelen, men det er heller ikke s nringsrikt som mange skal ha det til. Noen ganger har jeg lyst p brd og da er dette brdet en favoritt! Det er lettfordyelig, glutenfritt og veldig lett lage (krever kun et par ingredienser). Husk ha p smr og godt med plegg, og ikke minst grnnsaker til! Da fr du et sunt mltid ;)

Hva liker du spise til frokost??
 

8 Kommentarer

Evelin

04.10.2016 kl. 22:03
h nam :D

Helene Ragnhild

05.10.2016 kl. 08:41
eveliin: <3

thefoodlife

04.10.2016 kl. 23:24
Elsker smoothie :) fine bilder !

Helene Ragnhild

05.10.2016 kl. 08:40
thefoodlife: Tusen takk!

05.10.2016 kl. 08:04
Hvor mange gram cottage cheese bruker du med kefiren? :) Synes det er vanskelig mle CC i dl :O

Helene Ragnhild

05.10.2016 kl. 08:40
Anonym: Jeg veier ikke, jeg tar bare s mye jeg har lyst p :)

Anette

05.10.2016 kl. 11:05
Dine frokoster ser herlig ut 😊 Jeg har spist smoothie i flere uker 😊 Bestende av kokosmelk, eggeplomme, banan og avokado. Etter tips fra deg topper jeg det med peanttsmr 😊 Nydelig!

Helene Ragnhild

05.10.2016 kl. 18:18
Anette: S deilig :D <3

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits