Himmelsk kirsebærskål

Hvor ble denne dagen av? Jeg føler timene bare raser forbi jeg? Noen ganger synes jeg det er vanskelig å finne den berømte balanser i hverdagen, mellom å fly fra aktivitet til aktivitet og ha alt for rolige dager. Kroppen sier jo på en måte fra når det har vært mye. Den nye matplanen min krever endel tenking og planlegging også. Jeg får i hvert fall økt forståelse for de fine kundene mine som får planer av meg, endring er hardt! Samtidig er maten veldig god og jeg koser meg med den, det er mer planleggingen jeg sliter med.

Da jeg kom hjem fra venninnedate skulle jeg egentlig laget meg mat med en gang, men så ble det helt glemt i jobbing forran macen. Plutselig har det gått alt for lang tid siden jeg spiste, og det liker ikke kroppen. Dette var i hvert fall dagens tredje måltid i dag, en blanding av kefir og cottage cheese med masse (!) bær, hjemmelaget musli og kokosolje. Dette er så godt at det er vanskelig å tro at det er sunt. I dag fant jeg også kirsebær på Meny, i tillegg til frossen makrell og wokblandingen jeg liker. Små gleder altså <3

Kirsebærskål

100 kefir

150 gram cottage cheese

3 dl bær

2 ss hjemmelaget granola

en ss kokosolje

kanel

Slik gjør du:

Varm bær (jeg bruker frosne) i en kjele med kokosolje. Når det er helt tint blander jeg det i en skål med resten av ingrediensen. Du kan også søte med stevia hvis du vil ha den søtere!

I morgen deler jeg oppskriften på det deilige glutenfrie brødet jeg har lært av fine Gry! Jeg har delt det før, men nå skal du få steg for steg så det blir lettere å skjønne hvordan det lages. Hvis du vil se meg lage brødet på snap ligger det ute i dag, og fortsettelsen kommer i morgen 😉 (heleneragnhild)

Nå skal jeg slenge meg på sofaen, spise sen middag med Jonna og se på TV. Jeg må lade litt rett og slett!

Ha en nydelig lørdagskveld <3

 

6 kommentarer

Siste innlegg