Spørsmålsrunde

Lille bøllefrø <3

Det er så koselig på snappen i det siste, i går fikk jeg faktisk flere hundre snaps av dere <3 Det var også en jente som ønsket seg spørsmålsrunde og det er jo så lenge siden så det passet bra i dag tenkte jeg! Så får jeg se om jeg svarer på video eller skriftlig.

Spør om hva du vil; mat, meg, ME, baby, hud, sminke, whatever <3

Jeg slenger meg rundt og tar med Kristine på yogaweekende til Norefjell i morgen forresten! Jeg skal promotere supernature og skal i den anledning lage rawsjokolade til 250 stykker! Bare å brette opp ermene. Er det noen av dere som skal, si det da??

Stor klem fra lykkelig meg <3

44 kommentarer
    1. Hvordanspiser du dersom du blir invitert bortpå middag? Informerer du om ting du kan spise og ikke spise på forhånd? Eller velger du bare bort ting? Hva om det skulle være feks pizza?
      Skeier du noen gang ut? Hva er din favoritt isåfall?
      Hvorfor mener du at mettet fett plutselig er bra for oss?

    2. Hvordan er det å være en så offentlig person? Hvordan forholder du deg til fjerne slektninger eller venner som ikke synes blogging er noe særlig kult?
      Har du tips til hvordan man kan få et enda bedre forhold til mat? Sunn helse er jo både en sprek kropp og et sunt hode!

    3. Hei søte deg!
      Skal prøve å skrive kort og enkelt.
      Jeg har lenge gått på p-piller som deg, sluttet for 1,5 år siden, ikke fått mensen tilbake (hatt det et par ganger), fått veldig uren hud++, var hos gynekolog som så at jeg hadde masse utposninger (?) på den ene eggstokken, men han ville ikke si sikkert at det var PCO og anbefalte meg å BEGYNNE på p-piller igjen for å bli kvitt uren hud og hormonubalansen, altså hva? Jeg blir så oppgitt og føler at de personene som skal kunne dette og hjelpe meg kun jobber i mot meg. Jeg har kjæreste og er ikke interessert i å bli gravid, er kun 21 år, men for å være helt ærlig synes jeg sex er mye stress nå fordi jeg ikke går på prevensjon og med kondom og alt mulig. (Veldig åpent og ærlig, men sånn for det bli!). Nå har jeg kranglet med fastlegen min om å få satt kobberspiral for å se om kroppen godtar det og for å slippe hormoner (legen mente jo absolutt at jeg burde ha hormonspiral… veldig frustrerende og slitsomt å måtte stå på mitt gang på gang for å få det jeg mener er best for min kropp!).
      Spørsmålet mitt er da egentlig hva dine tanker rundt kobberspiral er?
      Du gjør en fantastisk jobb med bloggen din og jeg elsker å følge deg her og på snap og instagram💜💜
      Stor klem og god helg!

    4. Hvorfor er ikke soyamelk sunt? (leste du skrev det en gang) Hvorfor drikker du ikke vanlig melk? Ser du pleier å drikke mandelmelk:) Hva syntes du om kokos melk (den fra alpro feks) Hvilken melk vil du anbefale av helmelk, lettmelk, ekstra lett og skummet?
      <33

    5. – Hva er din morgen/kveld rutine? Hvilke produkter bruker du? Ansiktsrens/Krem/serum/øyekrem/hvilken serie? hvorfor akkurat den/sminke/bodylotion/hårkur/shampoo/balsam and so it goes
      – Hva som er dine topp 10 produkter på iherb og hvorfor? Topp 10 produkter på meny og hvorfor OSV.
      – Topp 3 av favoritt frokost, lunsj , middag,kvelds,mellommåltider,snacks med oppskift
      – fortelle om utdanningen din, hvor du har gått på skole, hvor mange år, studier, jobber – rett og slett hva du har gjort for å komme der du er i dag
      – 5 favorittplagg? og hvor de er kjøpt
      – hva du og kjæresten gjør på når dere skal finne på noe gøy? kino,turer, osv?
      – hvor du ser deg selv om 5 år?

    6. Skeier du noen gang ut?
      Savner du ikke melkesjokolade og smågodt?
      Hva er ditt beste tips for å opprettholde en balansert livsstil?

    7. Hei til deg ed super blogg!!! 🙂 Har du tips til ting man bør kjøpe i USA? Skal en tur nå, tenkte supermat, øko osv… tips? Mvh Marie

    8. – Hvis man kun skal velge noen, hvilke varer bør man velge økologisk?
      – Jeg sliter en del med kviser, og lurer på om du har noen tips til hvordan man bør spise eller hudpleie som har hjulpet deg?
      – Hva ønsker du deg til jul? 🙂
      – tips til hva man kan gi venninner i julegave?

    9. Hvor mange barn vil du ha?
      Tok du opp fag hjemmefra mens du var syk av ME? Begynte du på skolen mens du ennå var litt syk?
      Vet du hva som kan ha utløst ME’en eller hvorfor du ble syk?

    10. Du anbefaler omegacure og tilskudd av vitamin D i månedene med R i seg, men hvis man klarer å få i seg vanlig, flytende Møllers Tran som inneholder vitamin D, behøver man da å kjøpe omegacure og tilskudd av D-vitamin? Hva synes du om Møllers tran?

    11. Hei!
      Jeg har selv hatt ME, så jeg synes det er så interessant å lese om deg:) Jeg lurer på om du kan fortelle om hvordan du kom i gang med treningen din? Jeg har nettopp blitt “frisk”, men har ikke kommet i gang med treningen enda. Så det hadde vært supert hvis du kan komme med noen tips:)
      Så lurer jeg på hva du synes om soya-produkter (alpro)?

    12. Kan du vise noen yogaøvelser?
      Hvis man er plaget med kviser ved tinningen – hva kan det skyldes? Og hvis man som mann er plaget med kviser på innsiden av låret – hva kan det skyldes?
      Burde havregryn bløtlegges før man skal ha det i knekkebrød for eksempel eller en cookieoppskrift, kake osv.. (det er jo en kornsort)?
      Kan du legge ut flere oppskrifter der du bruker wonderbag?
      Hvilke ting anbefaler du å se på TV’en, høre på radion, podcaster, tv-serier osv.. for å bli mer informert om helse, sunne ting og få inspirasjon til en sunn livsstil?

    13. Spiser du noen gang godteri? I så til felle hvor ofte?
      Spiser du søtsaker hvis du inviteres i bursdag?
      Hva tenker du om introduksjon av søtsaker til småbarn? Kommer dere til å være restriktiv med å gi søtsaker til deres fremtidige barn?

    14. Hei 🙂
      Hvilken type sminke bruker du på huden og ellers i ansiktet (hvis du bruker noe)? Du har alltid så fin glød og ser så naturlig ut 🙂

    15. – Kan du fortelle litt mer om ME, hvilken mat du spiste og hvordan du kutta melk,gluten,gjær og sukker fra kostholdet?
      – Når du var syk, fikk du hjelp til å forandre kostholdet ditt?
      – Kan du vere litt mer spesifikk på hva som gjorde deg frisk?
      – Til hvilken grad spiser du melk, gluten, gjær og sukker idag?
      – Hvor kjøper du helsekost produktene dine?

    16. Hva kan kan det skyldes at man over natten får et massivt kviseutbrudd med masse små kviser? Har ellers aldri kviser på ryggen, og sjelden kviser i ansiktet, men våkner noen få ganger til at hele ryggen er dekket med småkviser.
      Burde man la være å spise mye fet fisk om sommeren, eller hvis man bor i et varmere land med tanke på at man kan få for mye D-vitamin?
      Er det et dårlig tegn at man aldri hatt regelmessig mensturasjon? Syklusen min varierer med fra 1,5 måned til 2 måneder mellom hver gang, i tillegg varer mensturasjonen i ca. 10 dager. Tror du noe er galt med meg?

    17. Hei,
      Har et par forskjellige spørsmål til deg.
      Leste tidligere på bloggen din at du drev med Forever Living og Aloe Vera-produktene deres. Har nå sett at det er lenge siden du har skrevet noe om dem. Har du sluttet som forhandler, isåfall hvorfor? Og hva syns du var bra/dårlig med disse produktene?
      Vurderer selv å bli forhandler for de, så liker å se både positive og negative sider ved det før jeg bestemmer meg.
      Et annet spørsmål: Jeg er veldig ofte syk (forkjøla, tett i nesa, vondt i halsen) nå på vinterhalvåret. Blir ofte syk sånn i september og varer gjerne helt til mai/juni. Har sjekket meg hos legen to ganger og er hverken allergisk mot noe eller mangler noe i følge blodprøvene. Har du noen tips til hva som hjelper for en som “alltid er syk”? Fungerer greit i dagliglivet, men så fort jeg anstrenger meg eller jobber litt hardt så begynner nesa å renne med en gang, og snufser hele tiden..
      De siste spørsmålene: Hva gjør du når du liker å koble helt av? Hva er dine favorittbøker, favorittserier og favorittfilmer? Hva er ditt beste tips til å unngå søtsug? Hvilke dyr er dine favoritter? Nevn et sted du har lyst til å reise til og hvorfor?

    18. Mener å ha lest at du brukte en del tid på studiene pga MS, hvor lang tid brukte du ca?
      Studerte du deltid på nett?
      Hvorfor ville du studere nettopp ernæring? Hadde du sett for deg at du ville jobbe med det på forhånd, eller var du bare veldig interessert i ernæring fra før?
      Hva var målet ditt?
      Hva motiverte deg til å få toppkarakterer?
      Du er en fantastisk inspirerende person, og jeg elsker å følge med på bloggen din! Har tenkt litt på å studere ernæring selv, men jeg er så utrolig usikker med tanke på fremtidsutsikter. Jeg interesserer meg veldig for det, men redd for at jeg ikke aner hva jeg ville jobbet med i så tilfelle, og i det hele tatt om jeg vil finne en jobb jeg kan leve av… Er det noe å satse på med tanke på at veldig mange andre studerer det?

    19. Jeg har bare lest bloggen din i 1-2 uker, men du har allerede inspirert mer enn hva andre blogger har gjort! Jeg har bla gått til innkjøp av ekte (usaltet) smør! Dette har jeg i morgenkaffen min, noe som jeg absolutt skal fortsette med. Da jeg absolutt er lenger mett!
      Over til mitt spørsmål: hvordan legger du opp dagen ift makroernæringsstoffene? Når spiser du mest fett, og når spiser du mest karbohydrater?

    20. Hvordan hudsminke bruker du? Du har så fin og glødende hud!:)
      Hvorfor er det bedre å velge meierismør/bremykt framfor f.eks soft flora?
      Hva har du alltid i fryseren og kjøleskapet?

    21. Hva er dine tanker rundt soyamelk og soyaprodukter generelt? Skal ikke ha melkeprodukter og har alltid tenkt at soyamelk er den beste erstatteren til melk pga. nokså likt næringsinnhold, men hører mye skepsiss rundt soya og hormoner og er nå usikker på om det er det beste for meg.

    22. Hei søtnos!
      Jeg lurer på hvordan man bruker surdeigspulver, og hva man kan bruke det i?
      Kan man for eksempel ha det i en yoghurt/kjøleskapsgrøt, eller kan man kun bruke det i bakst og grøt som skal kokes? 🙂

    23. Hva syntes du om produktene til det glutenfrie verksted?
      Har du oppskrift på gluten-/ og melkefrie rundstykker?
      Er du fornøyd med polar klokken din?
      🙂 🙂

    24. – Ser du og kjæresten din har vært sammen lenge. Hva er dine beste tips for et godt og langvarig forhold?
      – Eier du din egen leilighet?
      – Kan jeg bruke i kollagen i smoothie-bowl, eller har du forslag til noen andre bruksområder enn i kaffe?
      <3

    25. – Skrive litt mer om hvordan du spiste for å bli frisk fra ME. Hvilken mat du spiste og hvordan du kuttet melk, gluten og sukker fra kostholdet ditt og til hvilken grad du spiser sånn i dag?
      – Fortelle litt om hvordan du klarte å begynne å trene igjen og hvordan du trener og holder deg aktiv i dag 😊

    26. Hei og takk for en fin blogg. Leser mange av innleggende dine. Har også lest ditt innlegg om kraft, tarm og at man kan hele sin tarm. Jeg har også ME, er plaget med magen og mye mat jeg har måttet kutte ut. Jeg har nå blitt flinkere med kraft og lurer på hvor lang tid det tok for deg før magen ble god igjen?
      Varme hilsener fra Lill-Janne

    27. Hei Helene Ragnhild!
      Jeg lurer egentlig på hva du tenker om de forskjellige utdanningen man kan ta for å veilede andre innen ernæring. Det finnes jo et hav av mennesker som veileder, men som har veldig forskjellig utdannelse, alt ifra master og bachelor i ernæring, til ernæringsterapi, kostholdsveileder osv.. Tenker du at man burde ha en bachelor for å veilede, eller “holder det” med disse andre utdannelsene, så lenge man brenner for ernæring og holder seg oppdatert?
      Syns egentlig det er litt vanskelig å spørre om dette, da det jo kan være et litt ubehagelig emne å gå inn på, så om du ikke ønsker å si hva du mener, så har jeg full forståelse.
      Jeg håper i hvertfall at du får en flott helg på Norefjell, og vil bare si tusen takk for at du deler så mye av både kunnskap og deg selv 🙂

    28. Hva slags mat/supermat/tilskudd ville du anbefalt til noen som er utmattet hele tiden?
      Tarmbakterier er jo veldig viktig for mye i kroppen, men hvis man ikke har energien til å fermentere, kan man få like god effekt av tilskudd med melkesyrebakterier? Og hvilke ville du anbefalt?
      Ser du skriver mye om collagen og dens positive virkning, finnes det noe alternativ for vegetarianere/veganere? Og kan kraft fra vegetariske matvarer ha god effekt for kroppen?
      Det har kommet en ny kokosolje på Iherb fra Nutiva som har smørsmak, og den smaker helt fantastisk! Har du prøvd denne, og hva synes du om næringsinnholdet på denne i forhold til vanlig kokosolje?
      Tusen takk for en fantastisk blogg, har fulgt deg en god stund og du er så utrolig inspirerende!

    29. Funker det å bruke lime like godt som sitron og drikke limevann? Og funker det like godt å bruke sitron på flaske som å bruke fersk sitron? Lurer generelt på forskjellen mellom sitron og lime 🙂
      Gleder meg til å lese alle svarene <3

    30. Hvilke tanker har du rundt hormoner og prevensjon?
      Skeier du noen gangen ut?
      Hvorfor mener du at mettet fett er bra for oss og når du sier noen typer, hvilke mener du da?

    31. Hei! 🙂 Hvilken shampoo og balsam bruker du? Og hvilke ingredienser i hårprodukter + tannkrem + ansiktskremer osv burde man være obs på?

    32. Hei!
      Jeg lurer på om du har gode tips for å takle stress (særlig for oss som har vært innom ME-diagnosen) hva du gjør når du blir sliten (og kanskje kjenner ME-følelsen komme snikende) hvordan stopper man det?
      Er også veldig nyskgjerrig på den mentale treningen du har begynt med hos Børge.
      Takk for alle gode tips og din oppriktighet og ærlighet:) Dette er faktisk den eneste bloggen jeg leser, nettopp fordi den er lærerik, ærlig og “unpolished” Håper du fortsetter samme stilen, uansett hvor stor bloggen din blir:) Er så mange blogger som bare kjører på med det perfekte slik at man bare føler seg dårlig og ikke minst får dårlig samvittighet av å lese. Men du klarer å inspirere, være et forbilde og samtidig gi leseren en god følelse. Takk for det!

    33. Helene: Wow, for en hyggelig ting å si!! Det setter jeg veldig pris på! Det er ganske skummelt for meg å dele så mye, og jeg tenker ofte at jeg må fikse meg, ha nye klær osv for å ta bilder, hehe. Det er jo egentlig helt tullete?? Stor klem <3

    34. Er det best å velge ferske grønnsaker, frukt og bær i stedet for frosset? Har hørt mange forskjellige meninger om dette. Noen sier at fersk er alltid best uansett, mens andre mener at grønnsaker som er fryst har blitt fryst med en gang og derfor inneholder mer næring enn grønnsaker som blir liggende i butikken kanskje i flere dager før du kjøper de.

    35. – Hva synes du om frosne grønnsaker/frukt/bær i forhold til ferske? Noen mener jo at ferske er best, mens andre sier at de frosne bevarer næringsstoffer bedre fordi det fryses med en gang og derfor holder seg bedre enn den ferske.
      – Leste innlegget ditt om soya der du skriver om hvorfor du er skeptisk til for mye soya i kosten, veldig fint innlegg! Lurte derfor hva du synes om Pure Lecithin? Den regnes jo som supermat, og inneholder plantefett som er bra for bla hjernen, men den er vel laget på soyabønner.
      – Hva slags sminke, kremer/oljer, sjampo, balsam, parfymer osv bruker du? Er alle du bruker 100% naturlig? Btw du har utrolig fin hud!
      Tusen takk for en fin og inspirerende blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg