Dette gjør jeg hver kveld for bedre søvn, mindre muskelkramper og mindre uro i kroppen

Magnesium er viktig for over 600 prosesser i kroppen, deriblandt konvertering av mat til energi, proteinsyntese, spenning og avslapning av muskler og regulering av immunforsvaret. Svært mange av oss får for lite magnesium, og mange kjøper kosttilskudd for å dekke behovet. Dessverre er det mange magnesiumtilskudd som ikke tas tilstrekkelig opp i tarmen, og det er derfor ofte bortkastet å ta dette.

Den beste måten å tilføre magnesium er faktisk gjennom huden. Selv har jeg brukt magnesiumspray i mange år og merket helt klare fordeler av dette. Jeg sover bedre, har mindre kramper, har roligere ben (dere som sliter med dette vet hva jeg mener) og opplever mindre stress i kroppen. Da jeg hadde ME var dette noe jeg slet mye med, en følelse av stress inni kroppen selv om jeg lå helt stille i sofaen.

En annen måte du kan tilføre kroppen magnesium er ved å ta bad i epsom salt. Jeg har ikke badekar, men tilsetter alltid dette når jeg tar fotbad. For meg er sprayen mer praktisk da det tar to sekunder å spraye. Da blir det gjort jevnt over tid og det er det viktigste.

Jeg har brukt denne sprayen i alle år, men har akkurat kjøpt denne. Jeg ser at den siste nå er utsolgt, men de er veldig like og jeg merker ingen forskjell. De er veldig populære og det er derfor de hele tiden er utsolgt på iHerb. Husk kode NOX480 for 5$ i rabatt!

Jeg sprayer meg på magen, innside lår ogpå undersiden av armene hver kveld før jeg legger meg. Pass på å ikke spraye legger hvis du har barbert, da svir det veldig. Sprayen kan både svi og klø i starten, og det skal visstnok bety at en trenger magnesium. Det kan hjelpe å smøre kokosolje over etter å ha sprayet, men for meg gikk det raskt over, så bare å holde ut!

Nå skal jeg stappe bilen med supermat og dra på Norefjell på yogaweekend, som jeg gleder meg!! Jeg har laget rawbrownie til alle som kommer og gleder meg til å lære mange flotte yogis om supermatens verden! Jeg blir nok litt borte fra bloggen, men jeg lover å svare på alle spørsmål så raskt jeg har anledning. Fortsett også å stille spørsmål til spørsmålsrunden! Ellers kan du gjerne følge meg og Kristine på snappen min heleneragnhild.

God fredag fine du <3

11 kommentarer
    1. Er også i denne kategorien, dette må jeg prøve ut stedet for inntak av magnesium piller, 1kopp varm kraft i 7-8 tia på kvelden er også en god sovemedisin ( min erfaring da)

    2. Så morsomt at du skrev om dette 🙂
      jeg har akkurat begynt å bruke det selv. Vet du om sprayen kan brukes i ansiktet?:)

    3. Bruker den du nevnte først selv, standard på kveldsrutinen. I tillegg til at jeg føler bedre restitusjon (da hovedsakelig lårene) synes jeg at huden blir så utrolig myk av den 😀 Vinn-vinn!

    4. Hm, interessant.. Vet du om den funker selv om man har smurt seg inn med fuktighetskrem? Smører meg alltid med det på kvelden etter trening og dusj, har så tørr hud at jeg ikke kan droppe det uten å klø meg ihjelp :p kos deg i helga! 🙂

    5. Hei 😊 Er det noen tabletter du kan anbefale som tas godt opp? Bør magnesium tas ilag med calsium? Veldig kjekt å følge deg 😊

    6. Kjempebra og informativt innlegg (som alltid) 🙂 synes du er så flink. jeg lurer litt på hvorfor magnesium tilskudd ikke tas skikkelig opp i tarmen?

    7. Hei!
      Jeg studerer ernæring selv og jeg blir litt forvirret. Jeg vet at magnesiumnivåer kan være vanskelig å måle, men gjennom det vi har lært på skolen og av egen erfaring har ikke jeg et inntrykk av at nordmenn mangler magnesium. Hva ligger til grunn for dine påstander om nettopp dette?
      Hilsen en forvirret student som bare er ute etter å lære 🙂

    8. Hvor mange sprut bruker du hver kveld? Har nettopp kjøpt spray, og ser at det står 4-5 sprut – men jeg syns det er lite (og svir ingenting) og lurer på om det er ok å bruke mer?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg