Sukkerfritt syltetøy med kirsebær

Foredraget gikk så bra i dag, jeg koste meg virkelig!! Tusen takk for alle lykkeønskninger og til alle som kom og hørte på!

Over til en enkel, men deilig oppskrift:

Hver gang jeg finner frosne kirsebær på butikken må jeg nesten hoppe i taket, det er jo så godt! Jeg elsker å ha det i smoothie, men her om dagen fikk jeg en ny idé. Hvorfor ikke lage deilig syltetøy jeg kan ha på pannekakene mine?

Dette syltetøyet er veldig enkelt, men utrolig deilig. Selv synes jeg bærsmak er så godt at jeg ikke trenger mye søtning, men det er bare å smake seg til mengden selv.

Kirsebærsyltetøy uten sukker

♥ 200 – 300 gram kirsebær

♥ Stevia, kokosblomstsukker, sukrin eller annen søtning

♥ En ts chiafrø for å få et stivere syltetøy (kan sløyfes)

Putt bærene i en liten kjele og varm dem opp. Når de er varme (trenger ikke koke), stavmikser du til du får konsistensen du øsnker. Så smaker du til med søtning. Jeg brukte tre dråper stevia. TIlsett chiafrø og rør godt.

Syltetøyet holder seg i kjøleskapet i ca 5 dager, men du merker om det blir dårlig.

Jeg har funnet frosne kirebær fra eldorado på både kiwi og meny.

Ha en nydelig lørdagskveld! Selv sitter jeg i hotellsengen med et glass prosecco og skal staks ut og spise i Stavanger <3

10 kommentarer
    1. Tusen takk for et sprudlende og interessant foredrag i dag, det var veldig inspirerende. Av og til trenger man bare det lille puffet for å komme i gang igjen (med fermentering og kraftkoking for min del), og det fikk jeg i dag. Ellers ville jeg bare si at du har en egen evne til å fortelle om komplekse saker på en enkel måte – og det er en kunst!
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld 🙂

    2. Har du noen butikker i Oslo hvor du bruker å finne kirsebærene? Jeg har lett i noen kiwier og menyer -uten å finne!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg