Lettfordøyelige pannekaker – uten sukker, gluten og melk

Etter at jeg begynte på en ny matplan har jeg spist disse pannekakene sikkert 5 ganger i uken. Det har blitt min faste frokost, for hva er vel mer luksus enn deilige pannekaker hver morgen?

Jeg har delt oppskriften før, men siden det stadig tikker inn spørsmål deler jeg gladelig igjen 😉

Pannekaker uten sukker, gluten og melk

♥ Før jeg legger meg blander jeg en dl havregryn og en dl vann eller usøtet mandelmelk (du kan bruke hvilken melk du vil) i en skål. Hvis du har kan du tilsette en 1/4 ts surdeigspulver eller litt surdeigsstarter. Jeg tilsetter også et dryss salt. Rør godt, dekk til og la dette stå fremme på benken til morgenen etter.

♥ På morgenen tilsetter jeg et dryss kardemomme, en 1/8 ts natron og 3 egg. Så stavmikser jeg dette sammen.

♥ Jeg steker pannekakene som tre ganske store pannekaker i smør og topper dem med hjemmelaget syltetøy. I dag hadde jeg bjørnebær og bringebær, og oppskriften på kirsebær finner du her.

Når du bløtlegger og eventuelt bruker surdeig blir kornet lettere å fordøye og mer næringsrikt! Magen min er i hvert fall glad 🙂

Nå er det deilig å være hjemme <3 Jeg har masse jobb å gjøre i dag, men først skal jeg følge Jon Anders til skolen med hundene, en tur på Frøyaklinikken, trene og shine leiligheten!

Jeg håper å være i gang med ny syklus om et par dager slik at jeg snart kan få en eggløsning! Har jo ventet en halv evighet, kom kom kom <3

17 kommentarer

Siste innlegg