Pumpkin spice smoothie

I dag har jeg hatt kjempe koselig besøk av en venninne og hennes søte bebis <3 Vi skravlet, drakk te og koste oss med deilig smuldrepai med bær. Jeg har bare møtt Therese et par ganger, men vi har så mye til felles og kan bare prate om alt!

Etter besøket stakk jeg opp på Ullevål og hilste på bittelille baby V. Så koselig å kose på lille, ta masse bilder og hilse på fine venner. Får faktisk et håp om at det kan være oss snart!

Pumpkin spice smoothie

Som oppvokst i USA er gresskar en selvfølge for meg på høsten. I USA har de “pumpkin everything” og særlig starbucks sin pumkin latte er poppis. Den inneholder selvfølgelig hauger med sukker, langtidsholdbar melk og masse tilsetningsstoffer, og for meg smaker disse drikkene alt for søtt. Det er en kjemisk søtsmak som jeg ikke liker, og som ikke gjør godt i kroppen.

Heldigvis kan du enkelt lage deilige, sunne drikker med gresskar hjemme! Jeg laget denne smoothien i går og den gikk redd ned, så god og mettende! Gresskarkjøtt kjøpte jeg på en internasjonal butikk, men finner du ikke dette kan du bruke kokt og skrelt søtpotet 😉

Gresskar er rikt på betakaroten, vitamin C, fiber og kalium. Den inneholder lite kalorier og smaker kjempe godt!

Du trenger:

1 frossen banan

1,5 dl gresskarkjøtt

1 scoop vaniljepulver eller 1 ss søtning (honning eller fibersirup f eks)

1/4 ts kanel

1/8 ts nellik

Et dryss ingefær

2 dl melk (vanlig, mandel, lett kokos eller havremelk)

3-4 isbiter

Kjør alle ingrediensene i en blender og topp smoothien med kanel og hakkede valnøtter.

Nå skal jeg se på matkontrollen, de skal nemlig undersøke både konvensjonell og økokylling. Jeg gruer meg litt til å se da jeg liker å spise kylling, men samtidig ønsker jeg å bli enda mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg er flink på endel, men kan alltid bli bedre!

Ha en fin kveld søtinger <3

 

13 kommentarer

Siste innlegg