Brusende drikk som gjør godt for magen

Mange ønsker å kjøpe ferdig fermentert mat, men her er det lett å gå i fella! Mye av det som selges inneholder ikke levende bakterier, og du ender opp med å betale sikkert dobbel pris for kokt kål eller et brød som kun er tilsatt litt surdeig for å gi smak. Med en gang noe er trendy snapper selvfølgelig matindustrien dette opp og bruker det i markedsføring. Jeg synes det er helt supert å se, fordi det betyr at forbrukerne ønsker seg fermentert mat. Samtidig blir det tatt mange snarveier, så du må være på vakt.

På mange helsekoster og flere kafeer kan du nå finne flasker med ferdig kombucha. Jeg har smakt flere av de og vært skuffet gang på gang. Det er mye gjæret smak og oversøte produkter. Når jeg lager selv vil jeg at den skal smake friskt, syrlig og godt, og det synes jeg at jeg får til. Derfor blir skuffelsen ekstra stor når noe som koster endel smaker vondt. Jeg blir også litt lei meg når jeg ser andre reagere på vond, fermentert mat og dermed dropper å prøve å lage dette selv. Det er jo bare så synd når denne maten både gjør, og smaker så godt!

Jeg har blitt kjent med søte Maren som brygger sin helt egne kombucha! Hun var så søt og ga meg noen flasker hun hadde til overs etter en stand så jeg kunne smake. Som hun sa går jeg gjennom en tøff periode, og trengte en oppmuntring, så koselig!! Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk, da jeg har flere negative opplevelser, men surf kombucha skuffet ikke!

Min favoritt er bringebær og ingefærsmak <3

Du kan lese mer om Maren her, hun er også på kostholdsdamene sammen med meg. Dette er en snapkonto der jeg og flere andre kostholdsengasjerte jenter rullerer snappedager. Det er gøy å få input fra flere, særlig å se hva som går igjen og hva vi gjør ulikt. Jeg har snappen i morgen, så følg gjerne 😀

Nå er jeg hjemme hos Jonna igjen, og jeg skal spise pannekaker før vi skal gå morgentur!

Lag deg en fin dag <3

 

6 kommentarer
    1. Jeg har vokst opp med Maren og hennes familie.. Jeg digger den dama 🙂 Av hennes Kombucha er Bringebær og ingefær min favoritt <3

    2. Jeg liker også å lage kombuchaen min selv. 🙂 Jeg liker den veldig sur, også ikke minst så syns jeg det er veldig gøy! Også billigere da, selvsagt. Syns egentlig ikke de man kjøper er så ille, men så er jeg lite kresen da! Maren sin er definitivt en favoritt, kjøpte den på Røtter her om dagen!
      Ønsker deg en fin kveld, unn deg noe godt! Kombucha kanskje 😀

    3. Dette spørsmålet har egentlig ikke noe med innlegget å gjøre, men hvilken type probiotika tar du? Har du noen du anbefaler? 🙂 Digger bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg