Smuldrepai med bær – uten sukker og gluten

Hele blogg.no var nede i går, så det ble ufrillig bloggfri og pause fra meg. Så koselig at flere av dere sendte ml og lurte på om jeg hadde lagt ned bloggen <3 det har jeg selvfølgelig ikke 🙂

Etter trening i går kjørte jeg til Tønsberg for å besøke Camilla. Vi har blitt kjent via sosiale medier og har snakket om å møtes så lenge, utrolig koselig.  Vi spiste pizza og sjokolade, koste med hennes lille baby og laget fermentert ketsjup og kombucha. Skikkelig kosedag <3

Flere har etterspurt oppskriften på smuldrepaien jeg serverte på torsdag, det skal dere selvfølgelig få:

Smuldrepai med bær

Ca 500 gram bær

litt potetmel (kan sløyfes)

1 dl kvernede mandler

1,5 dl havregryn

2 ss søtning (sukrin gold, honning, fibersirup eller lignende)

Et dryss salt

50 gram smør

Fyll formen du ønsker å bruke med bær, jeg bruker frosne. Dryss litt potetmel over bærene. Dette absorberer litt av væsken og gjør kaken fastere.

I en bolle kombinerer du alle ingrediensene og knar det sammen med hendene til en paideig-konsistens. Så kan du smuldre dette over bærene.

Jeg stekte min kake i ca 25 minutter på 180 grader og serverte med vaniljekesam <3

Dette er så sunt at det fint kan nyter på en torsdag, eller hvilken som helst annen dag. Kanskje har du alle ingrediensene og kan lage denne allerede i kveld?

Egentlig skulle jeg vært på dugnad i bakgården her, men jeg må løpe en tur på apoteket for å kjøpe sprøyter. Jeg må jo ha dem i dag, så det blir en liten kjøretur om de ikke har dem på St hanshaugen. Utrolig hvor dyrt det er også, 3700 (!) kr for en pakke. De som synes det er dyrt å få barn skulle bare visst hvor dyrt det kan være å lage et barn. Det er visst viktig å ta vare på kvitteringene slik at en eventuelt kan få igjen hvis det stiger over en viss sum, men det er dyrt altså.

Hva gjør en ikke for babydrømmen <3
 

12 kommentarer
    1. Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi bo både vinter og vår.
      Både vinter og vår.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi ligge i soveposen vår.
      I soveposen vår.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi ligge med nattkikkerten vår.
      Med nattkikkerten vår.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og madrassene våre av mose består.
      Av mose består.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og bindingsverket av raier består.
      Av raier består.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og bindingsverk-fyllet av granbar består.
      Av granbar består.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og raie-festene av bjørkenever består.
      Av bjørkenever består.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og kebaben vår uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi brenne et bittelite bål.
      Et bittelite bål.
      Og kebaben står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.

    2. Hei! Jeg ville bare komme med en personlig erfaring, og muligens en oppmuntring. Har vært i din situasjon med manglende eggløsning mm.. Startet i slutten av sept på menopure, ble fulgt med ul, satte ovitrelle og sto på hjemme..:) nå er jeg 4 +6.. gravid!!!:) Heia deg, dette funker!

    3. Dette ser deilig ut, må prøves en dag 🙂 Jeg lurer på en ting, hvor er det blitt av søkefunksjonen på siden din? Jeg har tidligere brukt den for å finne igjen ting, men nå er ikke det feltet synlig. Skulle gjerne sett igjen innlegget om magnesiumspray 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg