Lavkarbopizza laget p 1-2-3

  • 03.11.2016 kl. 08:23

Da jeg beskte Camilla her om dagen laget hun en nydleig lavkarbopizza til oss. Denne oppskriften er s enkel og god at jeg m dele den med dere! Dette metter skikelig bra og er s sunt at du fint kan spise det til hverdags. Camilla brukte lavkarbolumper, men skulle jeg laget denne hjemme ville jeg nok bare brukt speltlomper. De inneholder ca 10 gram karbo per lompe, s ikke noe snakke om. Vi kan ikke klikke i vinkel over et par gram karbo folkens, da er vi ute og sykler. Jeg skal la vre kalle pizzaen for ketopizza, men at den er lavkarbo, det mener jeg ;)

Fyllet p pizzaen vil dessuten vre med og bremse blodsukkerstigningen, s selv om du sliter med svingende blodsukker gr det helt fint!

Speltlomper

Pizzasaus fra glass (velg en med kortest mulig ingrediensliste, jeg liker den fra mutti p boks)

flte eller rmme

Karbonadedeig eller kologisk kjttdeig

Tomat, paprika og vrlk

Ost

Stek karbonadedeig til det er gjennomstekt og tilsett s pizzasaus. Vi tilsatte ogs litt flte (du kan ogs bruke rmme) for mer fett og rund, deilig smak. Har du kraft i terninger i fryseren kan du slenge oppi dette ogs.

Legg lompene p rist og stek dem i 5 minutter p 180 grader. Det gjr dem mer sp.

Legg dem s over p et bakepapir. Dander pizzafyll, grnnsaker og ost p lompene og stek i ovnen til osten er gyllen.

Voila!

Som tilbehr hadde vi rkostsalat med rmme <3



Sunn mat som smaker amazing og er lett lage, ingenting er bedre enn det?

Ha en nydelig dag fine du <3

8 Kommentarer

Victoria

03.11.2016 kl. 09:51
Ser jo s kjempe god ut! :)

Helene Ragnhild

03.11.2016 kl. 17:46
Victoria: :D

Hanne

03.11.2016 kl. 14:10
Hei! Jeg ser du bruker mye havregryn i oppskriftene dine, men jeg har dessverre utviklet en intoleranse for det. Har du noen tips til hva man kan bruke i stedet? :)

Helene Ragnhild

03.11.2016 kl. 17:48
Hanne: Test med annet mel ;)

Silje

03.11.2016 kl. 16:42
Super blogg du har, jeg fr masse inspirasjon! Lurer p om du kan skrive noe om hvilken middagsmat som regnes som lett-fordyelig? De fleste opplever perioder der magen bare slr seg vrang, jeg nsker ikke leve p loff og hvit ris slik det blir tipset om p nett. Ftt mange gode frokost/lunsj-ideer fra bloggen, men sliter litt nr det kommer til middager... Ha en fin dag!

Helene Ragnhild

03.11.2016 kl. 17:48
Silje: Det er ganske komplisert dette med fordyelse og noe som er letfordyelig for deg er ikke ndvendigvis det for andre ;) hvis du sliter mye med magen anbefaler jeg deg ske veiedning eller eventuelt g kurset mitt der du kan lre alt om fordyelsen og hvordan den kan optimaliseres :)

Rebecca

03.11.2016 kl. 17:47
Hei Helene:D takk for all inspirasjon!! Hva er bra med ghee? Og hvorfor bruker du det?

Helene Ragnhild

03.11.2016 kl. 17:48
Rebecca: Det kommer egen blogg om dette :D

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits