Lavkarbopizza laget på 1-2-3

Da jeg besøkte Camilla her om dagen laget hun en nydleig lavkarbopizza til oss. Denne oppskriften er så enkel og god at jeg må dele den med dere! Dette metter skikelig bra og er så sunt at du fint kan spise det til hverdags. Camilla brukte lavkarbolumper, men skulle jeg laget denne hjemme ville jeg nok bare brukt speltlomper. De inneholder ca 10 gram karbo per lompe, så ikke noe å snakke om. Vi kan ikke klikke i vinkel over et par gram karbo folkens, da er vi ute og sykler. Jeg skal la være å kalle pizzaen for ketopizza, men at den er lavkarbo, det mener jeg 😉

Fyllet på pizzaen vil dessuten være med og bremse blodsukkerstigningen, så selv om du sliter med svingende blodsukker går det helt fint!

Speltlomper

Pizzasaus fra glass (velg en med kortest mulig ingrediensliste, jeg liker den fra mutti på boks)

fløte eller rømme

Karbonadedeig eller økologisk kjøttdeig

Tomat, paprika og vårløk

Ost

Stek karbonadedeig til det er gjennomstekt og tilsett så pizzasaus. Vi tilsatte også litt fløte (du kan også bruke rømme) for mer fett og rund, deilig smak. Har du kraft i terninger i fryseren kan du slenge oppi dette også.

Legg lompene på rist og stek dem i 5 minutter på 180 grader. Det gjør dem mer spø.

Legg dem så over på et bakepapir. Dander pizzafyll, grønnsaker og ost på lompene og stek i ovnen til osten er gyllen.

Voila!

Som tilbehør hadde vi råkostsalat med rømme <3

Sunn mat som smaker amazing og er lett å lage, ingenting er bedre enn det?

Ha en nydelig dag fine du <3

8 kommentarer
    1. Hei! Jeg ser du bruker mye havregryn i oppskriftene dine, men jeg har dessverre utviklet en intoleranse for det. Har du noen tips til hva man kan bruke i stedet? 🙂

    2. Super blogg du har, jeg får masse inspirasjon! Lurer på om du kan skrive noe om hvilken middagsmat som regnes som lett-fordøyelig? De fleste opplever perioder der magen bare slår seg vrang, jeg ønsker ikke å leve på loff og hvit ris slik det blir tipset om på nett. Fått mange gode frokost/lunsj-ideer fra bloggen, men sliter litt når det kommer til middager… Ha en fin dag!

    3. Silje: Det er ganske komplisert dette med fordøyelse og noe som er letfordøyelig for deg er ikke nødvendigvis det for andre 😉 hvis du sliter mye med magen anbefaler jeg deg å søke veiedning eller eventuelt gå kurset mitt der du kan lære alt om fordøyelsen og hvordan den kan optimaliseres 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg