Jeg gruet meg til jul

Julen er min favoritthøytid, jeg er og blir en julejente. Jeg har allerede latt meg friste til å sette på julemusikk i smug, selv om jeg vet at det er alt for tidlig. Jeg har også begynt å planlegge alle juleoppskriftene jeg vil dele med dere! Jeg elsker julepynt, juletreet vårt og pynting av leiligheten.

I fjor gruet jeg meg til jul. Det var kort tid siden Morfaren min døde, og selv om han var veldig gammel tok jeg det veldig hardt. Han betydde veldig mye for meg, og det var umulig å se for seg en julefeiring uten ham.

I år har jeg en annen vond følelse. For et år siden var jeg nemlig helt sikker på å være gravid nå, om ikke allerede ha en liten en. Det er noe jeg har ønsket meg i mange år, og følelsen av å gå inn i nok en jul uten liv i magen er vond og trist.

Samtidig føler jeg takknemlighet. For jeg er heldig, jeg har et sted å dra, mennesker rundt meg og mat på bordet. Det er det mange mennesker som ikke har. Faktisk var det så mange som 125.000 mennesker som i fjor innrømmet at de gruet seg til jul. For mange er julen en vond påminnelse på ensomhet, brutte familierelasjoner, fattigdom og følelsen av å «stå utenfor».

I dag er årets varmeste dag der kirkens bymisjon har delt ut orange, hjemmestrikkede skjerf som et symbol på nettopp varme. Jeg strikket selv litt på et slikt skjerf da jeg var i Stavanger, det lå nemlig kurver med strikketøy over hele hotellet vi bodde på.

Bilde kirkens bymisjon

Ikke bare har jeg stor tro på at takknemlighet er viktig for din egen glede, det er vist i en stor mengde forskning! Derfor synes jeg vi sammen skal vise takknemlighet for det vi har. Det er her vi bør legge fokuset, for da tror jeg de fleste av oss vil få en vekker. Du har kanskje mer enn du tror, og kanskje har du noe å gi?

Vil du glede en som gruer seg til jul?

Sende MIDDAG til 2490, og gi bort to middager til en som virkelig trenger det <3

Tjenesten koster kun 80 kroner, og tenk hvor mye glede det kan gi <3

11 kommentarer
    1. Kjempefint innlegg <3 Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver. Jeg gruer meg til jul, faktisk. Det er ikke så lett å fortelle det til andre, fordi jeg er redd for å få spørsmål om hvorfor jeg gjør det. Jul og høytider med spiseforstyrrelser er veldig tøft. Jeg håper i hvert fall at julen blir magisk for deg! Du virker som en nydelig jente både på utsiden og innsiden. Jeg er glad jeg kan inspireres her inne 🙂 Det blir en liten time-out og det er så godt! God kveld videre <3

    2. Martine: Det skjønner jeg kjempe godt, når en sliter med mat blir alle sammenkomster med mat i fokus vonde <3 jeg skal skrive et innlegg om dette før jul tenkte jeg. Du er ikke alene!! God klem til deg <3

    3. Så flott innlegg 😊 Jeg liker at du viser takknemlighet 😊 Håper du har fått drømmen din oppfylt neste jul ❤

    4. Kjære Helene. Jeg gruer meg også til jul. Jeg er gravid i skrivende stund, men fostersekken er muligens tom. Får bekreftet/avbekreftet dette på mandag. I verste fall ser jeg mot min min andre ufrivillige abort i år. Det skal ikke være enkelt. Så jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine <3 stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg