Unngår du kjøtt? Da kan dette være for deg!

Selv mener jeg bestemt at menneske er skapt for å spise kjøtt. Jeg vet at mange er uenige med meg, og jeg vet at stadig flere velger å utelate kjøtt fra kostholdet. Hva du skal spise er ditt valg, akkurat som jeg må få spise det jeg mener er best. Selv er jeg ikke veldig glad i kjøtt og spiser det ikke mer enn et par ganger i uken, men jeg spiser rikelig med andre animalske matvarer da de er næringsrike og viktige for god helse. Jeg vil uansett oppfordre deg som leser til å ha et mer bevisst forhold til maten du spiser, hvor den kommer fra og hva den gjør med deg og miljøet.

Jeg tror de fleste av oss er enige om at kjøttindustrien ikke kan fortsette som i dag. Vi er nødt til å drive mer bærekraftig, vi må spise mer av dyret og vi må spise mindre. Dette er en ladd debatt med masse meninger og ikke minst følelser, og jeg skal ikke ta den i dag.

Det jeg vil tipse deg om er et produkt som kan være bra for deg som unngår kjøtt. Jeg snakker varmt om kraft og gelatin/kollagen, da dette inneholder en rekke komponenter som støtter og nærer kroppen. Aminosyrene i kollagen styrker immunforsvaret, heler tarmcellene, styrker hår, hud, ledd og negler, samt demper inflammasjon. Selv koker jeg kraft så ofte jeg kan, men mange av dere blir frustrerte fordi dere ikke føler at dere rekker dette.

Selvfølgelig kan jeg si at en skal prioritere og alt det der, men det er ditt liv og du skal få bestemme! Jeg har selv blitt glad i kollagentilskudd da det enkelt løses opp i både varm og kald drikke, har tilnærmet ingen smak (jeg mener ingen smak, men det er meg) og er lett å få i seg. I dag vil jeg derfor tipse om et kollagentilskudd som er laget av fisk. Dette pleier jeg å anbefale kunder, venninner og familie som ikke ønsker å spise kjøtt. De kan likevel nyte fordelene av å få i seg kollagen.

Selv har jeg merket mindre vondter i kroppen, finere hud (glød, oh yeah!) og både hår (på hodet, hehe) og negler vokser fort!

Du finner kollagenet her, husk å bruk koden NOX480 for å få 5$ i rabatt på første bestilling!

Her kan du lese min iherb guide og tips 😀

Dagens tips fra meg <3

17 kommentarer
    1. Takk for tipset 👍 jeg spiser kjøtt, men blir mindre og mindre, syns det er mye dårlig på markedet. Har oppdaget Lovise kyllingen, litt dyr, men veldig god

    2. Grete: Det løser seg ikke så lett opp i vann og er jo ikke basert på fisk da :p jeg opplever selv at det er mye lettere å bruke kollagen i hverdagen, det samme gjør mine kunder 🙂

    3. Kjøpte dette sist du nevnte det i et innlegg,fordi jeg ikke spiser kjøtt.Veldig glad for tipset.Har absolutt tro på fordelene det gir:)Takk for alt du deler av kunnskap og deg selv,Helene💗

    4. Hei!
      Jeg er selv vegetarianer, men er av samme oppfatning som deg at noen rett og slett trenger kjøtt i kostholdet sitt. Selv så vil jeg ikke spise hverken kraft fra kjøtt, eller gelatin da dette er laget direkte av dyr, og derfor ikke vegetariske! Men deg høres ut som eg greit alternativ å anbefale for de som ikke er “strenge” vegetarianere 🙂

    5. Så spennende, dette skal jeg prøve å bestille neste gang! 🙂 Husker du hvor lang tid det tok før du begynte å merke/se endringer på håret og neglene? Takk for tips! Ha en fin dag <3

    6. Hei 🙂
      Jeg har nå vært vegetarianer i 5mnd og stortrives med det. Veien blir til mens man går, og for ett år siden ville jeg ikke trodd det om noen hadde sagt at jeg ville være vegetarianer i dag… Jeg har en kostholdsutdannelse, lærte mye da jeg tok denne utdannelsen, og da begynte min reise mot å bli laktoovovegetarianer :). Vet du om det finnes kollagen som er vegetarisk? Jeg har vegetabilsk gelatin (agar-agar), men synes det lukter litt ubehagelig, og er derfor vanskelig for meg å få i meg om ikke jeg bruker det i matlaging.. Lykke til med veien til graviditet, krysser fingrene for dere og full klaff denne måneden 🙂

    7. S: Hei 🙂 Agar-agar har noen av de samme egenskapene i matlaging, men det har ikke de samme helseeffektene som kollagen/gelatin. Det finnes dessverre ikke noe vegasnk eller vegetarisk alternativ da det er aminosyrene og andre stoffer i ben, bindevev og ledd hos dyr dette kommer fra 🙂

      Tusen takk, veldig spent nå <3

    8. Tusen takk for veldig informativt svar, setter stor pris på det :).
      Håper jeg en gang får vært på et foredrag med deg, synes du er veldig inspirerende :). Følger deg på snap og liker veldig godt måten du formidler informasjon på 🙂
      God bedring og lykke til i dagene/ukene fremover 🙂

    9. Heisann! Følger med deg hele veien, og har prøvd den grønne boksen med collagen (fra storfe) som du anbefaler. Har lest så mye bra om det, men får like vondt i magen hver gang jeg inntar det. vet jeg har kommentert før, og du mente det var uvanlig å reagere på, men nå har jeg virkelig testet, og det slår aldri feil. Jeg vet det er vanskelig å vite hvorfor, og at alle er forskjellig. Jeg er veldig plaget fra før og reagerer på veldig mye, men må bare høre igjen om du har en anelse om hva det kan være? Leste et sted at for personer som reagerer på glutamat, kan reagerere på glutamin, kan det være noe sammenheng her ? Skjønner hvis du ikke kan svare, men ble bare så rådvill og nysjerrig på sammenhengen. Kjedelig å slutte med noe som i teorien skulle være bra for meg. Ellers må du opprettholde den fine jobben du gjør ! Du inspirerer og motiverer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg