Når får vi vite?

Jeg er så spent om dagen!

For hver måned som gikk uten eggløsning føltes det som om jeg ikke engang skulle få en sjanse til å bli mamma, men nå som et egg er på vei fylles jeg plutselig av håp igjen. Plutselig føles det koselig å snakke om navnene vi alltid har ønsket, lure på hvilken vogn vi skal ha og hvordan vi vil oppdra våre små.

Jeg vet at mange tenker det er dumt å ha for høye forhåpninger, men hvorfor gå gjennom livet med en negativ innstilling? Nå som jeg føler at det kommer til å klaffe så står jeg i det. Går det ikke så tar jeg den skuffelsen da, ikke nå. Nå vil jeg bare kjenne på gleden <3

Tenk at om bare noen uker kan jeg vite om jeg blir gravid denne syklusen. Jeg sier “blir” da vi ikke vet om jeg allerede har hatt eggløsning eller om den kommer i løpet av de neste dagene. Det er ikke så lett å si sikkert, men vi skal nok klaffe uasett. Resten er opp til sjebnen. Etter befruktning tar det ca 14 dager til jeg kan teste. Eggløsningssprøyten inneholder det samme hormonet som en tester på en graviditetsstest så tester jeg for tidlig kan jeg få falsk positiv. Dette var det en søt leser som tipset meg om, jeg er virkelig heldig som har så snille lesere altså!

Endelig føles det som om kroppen er på bedringens vei, og alle andre symptomer jeg kjenner er bare positive 😉 I dag skal jeg en tur på klinikken før jeg skal jobbe noen timer på kafé. Takket være verdens beste mamma og pappa kan jeg endelig det igjen <3

God klem til deg, setter så stor pris på deg, det skal du vite <3

 

15 kommentarer
    1. Er så spent på dine vegne! 😀 :D. Jeg prøvde bare i 4 måneder før jeg ble gravid, men husket enda den sitrende spenningen og håpet om at mensen uteble hver måned. Håper virkelig det klaffer for dere nå! Det fortjener du :). Plutselig en dag sitter du der med en nyfødt i armene og denne ventetiden vil være over.

    2. Hei Helene Ragnhild! Jeg må si at jeg syntes det er veldig spennende å følge deg, og nå er jeg skikkelig spent – du fortjener virkelig å bli gravid, og jeg er sikker på at det skjer snart 🙂 Jeg syntes bloggen din er superinspirerende, og har et spørsmål angående dette med hormoner og mensen: Selv har jeg aldri hatt en regelmessig syklus, og lurer derfor på om du har noen tips til nettopp dette? Klem

    3. Veldig spennende å følge bloggen din. Håper det klaffer denne gangen! Jeg skrev til deg i sommer også, om at jeg også har gått på Letrozol. Den ga med eggløsning, men har ikke blitt gravid enda. Tok en laparoskopi i september, og etter det har jeg hatt en eggløsning av meg selv, og en måned senere har jeg det igjen! Har pcos. Men jeg lurer på om du har peiling på det med slimhinne? Du skrev at din var bra nå, vet du hvor mange mm? Min har nemlig bare vært 6mm når jeg har vært på kontroll. Den var det i går, og jeg skal ha eggløsning ca mandag. Hvor viktig er denne idiotiske slimhinna? Hehe

    4. Mari: Hei Mari <3 slimhinnen er viktig for at egget skal kunne feste seg! Min var på 7 eller 8 sist, men på pergo var den tilnærmet null. Letrozol ga ingen virkning på meg, veldig spent denne gangen! Jeg vill hørt meg gynekologen hva du kan gjøre for å bygge opp slimhinnen 😀

    5. Ja, jeg får gjøre det. Han mente den kom til å bygge seg opp fram mot eggløsning nå, men jeg vet jo ikke. Masse lykke til! Dagene kan godt gå veldig fort framover:)

    6. Hei Helene! Jeg følger både bloggen din og snapchat, og lurer på en ting. Litt spesielt kanskje, men åssen er situasjonen til deg og samboeren? Jobber begge 100%? Jeg lurer, fordi vi snart begynner med prøveperiode selv, og foreløpig har jeg kun en 80% stilling og studier. Samboer jobber 100%. Litt bekymret for at dette skal være for lite mtp økonomien.

    7. Maren: Få en skikkelig utredning hos gynekolog og finn ut om det er noe galt. Etter det kan du ta valg og gjøre tiltak med kosthold, osv ut i fra din situasjon 🙂 stor klem og tusen takk <3

    8. Hei fine deg😘
      Har følgt deg en stund nå, fordi jeg har vært der du er og kjenner meg såå godt inn i tankene dine. Det veksler sånn hele veien mellom nedturer og oppturer.. Nyt den tiden du er inne i nå. Kjenn på gleden og forventningene💕Snart blir det din tur. Der håper og tror jeg! Du kommer til å bli en flott mamma💛Hilsen en som trodde hun aldri skulle få oppleve å bli mamma, siden vi strevde i mange år, men som nå er en stolt og superheldig mamma til to gutter og ei lita jente💙💙💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg