Overspist? 8 tips som fr deg i rute igjen

  • 14.11.2016 kl. 19:51

Wow, tusen takk for s mye respons p innlegget jeg la ut i morres! Jeg var ganske redd for at dere skulle misforst, men det virker som om de aller fleste skjnner godt hva jeg mener. Noen vil vre offer og mener jeg trkker p dem fordi jeg sier at jeg har jobbet. Noen prver missforst. Som jeg sa p snap (heleneragnhild) sier jeg ikke at de som ligger p et mrkt rom skal studere. Det sier seg jo selv! Men det er langt fra alle som er der. Dessuten handler det ikke om hva jeg har gjort, du skal jo gjre noe du er stolt av! Jeg tror ikke jeg kan treffe alle uansett, fordi mange rett og slett vil missforst.

Heia dere som lfter frem andre, jeg heier p dere!! <3

Uansett, over til dagens tema!

Vi har vel alle gtt p den smellen, at vi spiser alt for mye en dag? Srlig p en middag eller i et selskap. N snakker jeg ikke om overspisingslidelser, men nr en bare spiser seg ubehagelig mett og fler seg drlig. Det beste rdet er selvflgelig unng dette helt, men har frst skaden skjedd er det godt det finnes noen rd for fle deg bedre.

Drikk vann

Det fles sikkert litt rart skulle drikke nr du er mett, men dette vil holde fordyelsen din i gang. Vske bidrar ogs til mindre vann i kroppen da det skyller ut overfldig salt.

G en tur

Kom deg ut i frisk luft og f i gang blodsirkulasjonen. Du vil straks fle deg bedre, jeg lover!

Twist

Sett deg p gulvet med rette ben, strekk overkroppen oppover fr du tar en god tvist. Hvil armene dine p gulvet og i fanget, og se til den siden du strekker. Jeg er ikke s flink til forklare, men du skjnner sikkert. Tvister stimulerer fordyelsen og setter i gang tarmene.

Ingefr

Ingefr kan lindre vond mage og stimulerer fordyelsen din. I tillegg er det betennelsesdempende og veldig godt! Jeg liker koke opp vann og la et par skiver trekke i en kopp te. Tilsett gjerne sitron ogs!

Spis fiber

Dagen etter en festmiddag liker jeg starte dagen med noe fiberrikt. En smoothie med br, fr og greens eller chiapudding er mine favoritter nr det gjelder fiberrike frokoster.

Fermentert

Fermentert mat er gull for fordyelsen, s ps p med dette fremover for f en sunnere fordyelse!

Svett i vei

Kom deg p trening, ikke for brenne av det su har spist, men for fylle p med endorfiner! Alle fler seg bedre etter en svettekt!

Slapp av

Drlig samvittighet er waste of time, dropp det! Bruk heller kreftene dine p kose deg med gode venner, kjresten eller familie.

Ha en nydelig kveld, n skal jeg ha siste livesending p kurset mitt!

nsker du vre med p live? Jeg begynner med livesendinger snart, vil du vre med kan du like facebooksiden min her :)

4 Kommentarer

Victoria Larsen

14.11.2016 kl. 20:28
Veldig gode tips! Liker godt slike innlegg :) ha en fin kveld!

Helene Ragnhild

14.11.2016 kl. 21:18
Victoria Larsen: Takk i lige mte <3

Lisa Malene

14.11.2016 kl. 20:28
Jeg likte godt den siste om ikke ha drlig samvittighet! Det er s utrolig mange som sliter med ha drlig samvittighet, og det gjr i alle fall ikke saken noe bedre. Tror alle har kjent p denne flelsen fra tid til annen. S enig med deg, totalt undvendig!

Helene Ragnhild

14.11.2016 kl. 21:18
Lisa Malene: Jeg vet, vi gjr vel alle det, men det er ikke noe vits! <3

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits