Overspist? 8 tips som får deg i rute igjen

Wow, tusen takk for så mye respons på innlegget jeg la ut i morres! Jeg var ganske redd for at dere skulle misforstå, men det virker som om de aller fleste skjønner godt hva jeg mener. Noen vil være offer og mener jeg tråkker på dem fordi jeg sier at jeg har jobbet. Noen prøver å missforstå. Som jeg sa på snap (heleneragnhild) sier jeg ikke at de som ligger på et mørkt rom skal studere. Det sier seg jo selv! Men det er langt fra alle som er der. Dessuten handler det ikke om hva jeg har gjort, du skal jo gjøre noe du er stolt av! Jeg tror ikke jeg kan treffe alle uansett, fordi mange rett og slett vil missforstå.

Heia dere som løfter frem andre, jeg heier på dere!! <3

Uansett, over til dagens tema!

Vi har vel alle gått på den smellen, at vi spiser alt for mye en dag? Særlig på en middag eller i et selskap. Nå snakker jeg ikke om overspisingslidelser, men når en bare spiser seg ubehagelig mett og føler seg dårlig. Det beste rådet er selvfølgelig å unngå dette helt, men har først skaden skjedd er det godt det finnes noen råd for å føle deg bedre.

Drikk vann

Det føles sikkert litt rart å skulle drikke når du er mett, men dette vil holde fordøyelsen din i gang. Væske bidrar også til mindre vann i kroppen da det skyller ut overflødig salt.

Gå en tur

Kom deg ut i frisk luft og få i gang blodsirkulasjonen. Du vil straks føle deg bedre, jeg lover!

Twist

Sett deg på gulvet med rette ben, strekk overkroppen oppover før du tar en god tvist. Hvil armene dine på gulvet og i fanget, og se til den siden du strekker. Jeg er ikke så flink til å forklare, men du skjønner sikkert. Tvister stimulerer fordøyelsen og setter i gang tarmene.

Ingefær

Ingefær kan lindre vond mage og stimulerer fordøyelsen din. I tillegg er det betennelsesdempende og veldig godt! Jeg liker å koke opp vann og la et par skiver trekke i en kopp te. Tilsett gjerne sitron også!

Spis fiber

Dagen etter en festmiddag liker jeg å starte dagen med noe fiberrikt. En smoothie med bær, frø og greens eller chiapudding er mine favoritter når det gjelder fiberrike frokoster.

Fermentert

Fermentert mat er gull for fordøyelsen, så pøs på med dette fremover for å få en sunnere fordøyelse!

Svett i vei

Kom deg på trening, ikke for å brenne av det su har spist, men for å fylle på med endorfiner! Alle føler seg bedre etter en svetteøkt!

Slapp av

Dårlig samvittighet er waste of time, dropp det! Bruk heller kreftene dine på å kose deg med gode venner, kjæresten eller familie.

Ha en nydelig kveld, nå skal jeg ha siste livesending på kurset mitt!

Ønsker du å være med på live? Jeg begynner med livesendinger snart, vil du være med kan du like facebooksiden min her 🙂

4 kommentarer
    1. Jeg likte godt den siste om å ikke ha dårlig samvittighet! Det er så utrolig mange som sliter med å ha dårlig samvittighet, og det gjør i alle fall ikke saken noe bedre. Tror alle har kjent på denne følelsen fra tid til annen. Så enig med deg, totalt unødvendig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg