5 ting jeg koser meg med i hverdagen

Det er vel ingen hemmelighet at dagene mine er laaange om dagen. Jer er nå 5 dager dpo som det så fint heter, det vil si at det er 5 dager siden eggløsning. En ting jeg synes er skikkelig morsomt med babyforum og prøving er alle de crazy forkortelsene. Jeg skjønte ikke halvparten og jeg må fortsatt ofte slå opp for å si det sånn.

Jeg venter uansett i spenning for å få teste og jeg prøver iherdig å tenke på alt annet! #umulig

Jeg er opptatt av å fokusere på det positive, og da snakker jeg ikke om å gå rundt og være sjeleglad hele tiden altså. Jeg snakker om å legge til koselige ting i hverdagen som gjør dagen lysere og gir meg mer ro. I dag ville jeg gjerne dele noen av tingene som gir meg godfølelse!

Strikketøy

Jeg har akkurat begynt på enda et strikkeprosjekt. Det er veldig typisk meg å stadig begynne på noe nytt uten å være ferdig med det andre, men har du lyst har du lov! Jeg strikker babyklær og jeg har allerede gitt bort endel av det jeg har strikket. Nå håper jeg at dette prosjektet kan bli en gave til min egen baby <3

Mange spør om oppskriftene, men de er ikke mine så de kan jeg ikke legge ut her. Jeg skal komme med tips til fine oppskrifter og DIY etterhvert, jeg lover!

Youtube

Jeg elsker å sitte og se på filmer på youtube. Favorittene nå om dagen er mammavloggere, men jeg elsker selvfølgelig å se på filmer om ernæring og helse. I tillegg elsker jeg feel good snutter, som americas got talent og ellen show. Det er lov å sitte og le og gråte om hverandre, er det ikke?

Baking

Å pusle på kjøkkenet har alltid vært en stressmestringsgreie for meg. Særlig det å bake gir meg godfølelse, og Jon Anders klager ikke! Siden jeg selv unngår sukker i hverdagen blir det endel sukkerfrie bakverk, men jeg liker også å bake ekte boller og kaker til bursdager og kosedager.

Gåturer med podcast på øret

Dette er jo veldig meg, hehe. Det er så gøy at mange av dere også har fått øynene opp for denne godaktiviteten! Et tips er å også høre på pod når du shopper julegaver og titter i butikker. Du får være helt i fred og kan drømme deg bort mens du går rundt. Husk bare refleks når du går rundt i vintermørket, det er lett å drømme seg litt vel bort!

Kjøpe blader

Jeg fristes stad vekk til å kjøpe blader på butikken og plutselig havner de nedi handlekurven min. Jeg får ikke alltid lest dem, men jeg elsker tanken på å kjøpe blader og skulle lese dem. Jeg prøver å sette av tid til å krype opp i sofaen, nyte en kaffekopp og titte i bladene jeg har kjøpt i det siste.

Nå må jeg løpe på frøyaklinikken for en time <3

 

 

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg