Sukkerfrie marshmellows

Adlinks

Det er et eller annet som skjer med kroppen min altså, i dag har jeg hadde vondt i hele kroppen, ømme pupper og vondt i halsen. Jeg krysser alt jeg har for at det er en reaksjon på en liten spire som setter seg! *Lov å håpe* <3

Jeg elsker marshmellows og har i perioder vært skikkelig dilla på disse. Jeg har jo skrevet opp og ned om hvor bra gelatin/kollagen er for både tarm, hud, hår og negler, og dette er jo enda en måte å få i seg dette vidundermiddelet.

Jeg liker best marshmellows med smak av sitron, men du kan lage akkurat den smaken du selv vil. Jeg tenkte teste med bringebær igjen også, for det er superdigg! Disse er forresten godkjent av Jon Anders 😉

Sukkerfrie marshmellows

3 ss gelatin (jeg bruker denne, men du kan bruke hvilke som helst)

1 dl vann

1 dl sitronsaft

2 ss sukrin gold

ca 70 gram fibersirup clear

Noen reagerer på fibersirup og sukrin og da kan du bruke kokossukker eller lønnesirup, prøv deg frem fra 3-4 ss 🙂

Bland vann og gelatin i en bolle du kan mikse i. Jeg bruker en kjøkkenmaskin med visp, men du kan også bruke en håndholdt mikser. La dette stå mens du lager resten.

Skvis sitroner til du har en dl sitronsaft. Jeg brukte 1,5 sitron til dette. Sil av saften og ha den i en liten kjele. Varm den sammen med søtning til den har begynt å småkoke.

Sett på kjøkkenmaskinen på lav hastighet og hell forsiktig sitronsaften med søtning over gelatinen mens du visper. La dette stå og vispe i 10 minutter ca. Øk hastigheten på maskinen etterhvert, bare pass på at det ikke spruter. De siste minuttene kjører jeg på full guffe.

Når marshmellowsen har blitt stiv og hvit er den ferdig. Nå må du jobbe fort da den stivner veldig raskt. Hell marshmellows over i en form kledd i plastfolie eller bruk silikonformer slik jeg gjør.

Etter ca en halvtime i kjøleskapet er den klar til å spises, kos deg!

Nå skal jeg krype opp i sofaen med strikketøy, serie og den beste gutten jeg vet <3

23 kommentarer

Siste innlegg