Symptomer??

God ettermiddag <3

Jeg er helt nede for telling altså! Jeg skjønner ikke hva som skjer med kroppen. Jeg pleier aldri å bli syk *bank i bordet*, men nå er det andre runde på to uker. Jeg hater virkelig når folk sier at de ikke har tid til å være syke, for hvem har det? Det høres bare dumt ut! Akkurat nå kjenner jeg likevel at jeg virkelig ikke har tid til flere sykedager. Jeg har arbeid som hoper seg opp og det er ingen andre som kan ta seg av det.

Heldigvis ordner det seg alltid for snille piker, jeg jobber fra sengen og det er faktisk ganske koselig. Jeg har blant annet redigert spørsmålsrunden, endelig skal jeg få svart dere!

Kan det være at dette er kroppen som jobber? Jeg liker å tenke at det er det. Jeg prøver også å tenke at jeg må ta ekstra vare på denne kroppen fordi jeg er gravid. Det vil si, jeg KAN være gravid! Dette er bare fryktelig spennende! På en måte har jeg bare lyst til å få dette overstått, å få vite om jeg er gravid. Samtidig vil jeg utsette den eventuelle store skuffelsen.

Hva var dine første symptomer??

Ikke lett dette her! Takk for alle gode ord og hilsener, og ikke minst at dere krysser fingrene for oss! Stor, syke klem fra meg <3

55 kommentarer
    1. Masse lykke til – kvalmen var nok første tegn for meg da jeg var vandt til at syklus var tuklete og ikke kom på evigheter tenkte jeg ikke noe over at den var uteblitt.
      Masse lykke til og håper det går veien!

    2. For meg var ømme pupper og ekstrem trøtthet første tegn på nr1. Denne gangen hadde jeg ingen symptom før uke 7. Da kom en voldsom kvalme…så nå er jeg sengeliggend..masse masse lykke til. Er innom her hver dag og heier på deg, krysser alle fingre for dere!

    3. Ikke for å gi deg store forhåpninger (selvom jeg så klart ønsker at det er derfor på dine vegne!! :D), så startet min graviditet akkurat slik! Jeg er heller aldri syk, men fikk tiiiidenes influensa en stund før jeg tok test.. Hadde lest flere steder at det var mange som opplevde det før positiv test, så det er jo lov å håpe! Jeg krysser fingre og tær for deg <3

    4. Ekstrem trøtthet, tissetrang og ømme pupper (men det kom etter de andre symtomene) her. Men husker da jeg, som deg, kjente etter og googlet og styrte for å få en slags bekreftelse – alle har forskjellige symptomer, og opplever dem forskjellig! Det viktigste er, som du sier, å ta vare på kroppen og la den få jobbe med det den jobber med! Enten det er denne syklusen eller neste. Det samme gjelder selvfølgelig psyken! Lykke til 😊

    5. Åh, jeg krysser alle fingre og tær for dere. Synes du er så tøff som deler både oppturer og nedturer. 😊 Mine første symptomer var lett ømme pupper og en rar følelse i magen, litt som antydning til mens-smerter, men ikke helt det likevel. Har aldri hørt om at Influensa/forkjølelses-symptomer er tegn på noe annet enn nettopp det, men det betyr jo ikke at du ikke kan være begge deler?! 😉

    6. Merka nesten ingenting så tidig, ikkje kvalme eller trøtthet før litt lener uti, men var veldig ‘rar’ i kroppen rundt unnfangelse. Masse lykke til!!

    7. Så utrolig spennende å komme over denne bloggen akkurat nå som jeg venter så mye selv! Jeg er 7 DPO i dag og pga ivf VET jeg i alle fall at det var en befruktning. Embryoet fester seg på DPO 6 -8 og implantasjonen er ferdig på ca DPO 9. Først da starter HCG produksjon og fra ca 9-10 DPO er nivåene så høye at de kan måles i blodet. Det er HCG som gir de spesielle gravidietssymptomene så før det er det nok psyken og økt progesteron som tuller. Jeg har vært gravid to ganger, så syntes jeg kunne merke en forskjell fra 10 DPO. Ååå dette er så spennende! Heier på oss 😉

    8. Ømme pupper,fysen på “yoghurt snop” (som jeg egentlig aldri har likt) 😜Å ekstremt humørsyk 😱😜

    9. Mine første symptomer var ømme pupper og uren hud! Så kom kvalmen ☺️
      Leser bloggen din hver dag å heier sånn på dere!

    10. Jeg kjente en helt spesiell “dump” følelse i området rundt livmor fra 8-9 dpo og var i tillegg veldig varm i kroppen. Testet svakt positivt 10 dpo og etter bare noen dager ble brystene helt utrolig ømme. Hadde også masse menssmerter fra ca 11 dpo og som fortsatt er plagsommme nå en uke senere.. Håper sånn for dere! <3

    11. Konstant kvalm. Og da snakker jeg ikke om morgenkvalme, men 24.7 i tre mnd. Kunne ikke spise noe det bare kom opp igjen. Følte med som verdens lykkeligste alikevel.

    12. Tja det er ikke godt å si. Kanskje litt vel tidlig med noe særlig symptomer trodde jeg men. Det jeg husker best fra tidlig var at jeg var fullstendig kaputt. Helt utslitt og trøtt hele tiden. Kvalmen og uggenheten kom etterpå. Har hatt to svangerskap. Et før og et etter at jeg fikk ME. Det første var ren plankekjøring og bare litt uggen. I det andre var jeg kjempedårlig til å begynne med, men ble friskere enn på lenge i løpet av svangerskapet. Alt dette er så utrolig individuelt også. Ønsker deg virkelig lykke til og håper det er et frø der og ikke f.eks et ME tilbakefall som det står over her. Krysser fingra. Og forresten….du er rå på det du holder på med. All respekt til deg Helene.

    13. Jeg hadde ikke noe særlig med symptomer før etter uke 6. Jeg hadde litt ømme pupper, men det har jeg alltid hatt mellom eggløsning og menstrasjon. Det som fikk meg til å skjønne at spiren hadde festet seg var at jeg fikk forferdelige menstrasjonssmerter, men ingen menstrasjon, og fortsatt ømme pupper. I følge det store internett kan dette tyde på at egget har festet seg til livmorveggen, og begynt å grave seg innover. Håper det snart klaffer for deg! <3 sitter her med kvalmen min og heier på deg!

    14. Helt ekstrem trøtthet og tyngde i kroppen var de første symptomene mine, før kvalmen kom😳 ønsker såå at det går deres nå❤️

    15. Line: Ja, det er så sant! Prøver å holde meg unna, men innrømmer glatt at jeg altfor raskt havner inne på google. Jeg tror jeg har lest “hvor tidlig testet du positivt” tråder minst 5 ganger :/ haha! tusen takk <3

    16. Kristin: Tusen takk Kristin <3 ikke redd for at det er tilbakefall altså, hadde aldri problem med vond hals da for eksempel. Det hadde jeg kjent igjen med en gang!
      Det er nok veldig individuelt og sikkert fra svangerskap til svangerskap også <3

    17. Mine første symptom var at det var ubehagelig å ha på BH. Vi var på ferie i Roma og jeg tenkte at det typisk bare var litt vann i kroppen i forbindelse med reise osv. Dette var ca 10dager etter eggløsning. Jeg var på tredje måned med pergotime og hadde nesten gitt opp, men hadde sneket med meg test i kofferten. Jeg valgte og ikke sjekke dagen etterpå for å ikke ødlegge ferien. Men jeg ble dårlig senere den dagen og tok en test på natten, den var såååå svak. Men etter utallige negative tester følte jeg at det var noe annerledes. Jeg sov (lå å stirret i taket) i noen timer til, så sto jeg opp å tok en clear blue test, det føltes som en evighet før jeg kunne ta den opp å den sa Gravid 1-2 uker – det er en av de beste øyeblikkene jeg noen gang har hatt. Jeg vet hvordan det er å lengte så utrolig mye. Ønsker dere all lykke til, kjenn på kroppen og ta vare på den. God klem

    18. Mine symptomer før jeg oppdaget graviditet var at jeg var andpusten, trappene var sååå tunge!
      Da jeg var ME-syk var jeg konstant kvalm, så da jeg fant ut at jeg var gravid tenkte jeg at det var bankers at jeg kom til å slite med kvalme under svangerskapet. Jeg var jo liksom ekstra disponibel for det. Jeg grua meg til å kjenne på kvalmen for den minner jo meg om å være syk (LP-språk: favorittsymptom). Og er det noe jeg har jobba hardt for så er det å få bort ME-kvalmen.
      Nå er jeg halvveis, passert uke 20, og har ikke vært ett minutt kvalm engang. (Klarer ikke la være å tro at Live og LP virkelig har hatt effekt, selv om det ikke er sikkert at det har en sammenheng). Er bare sååå glad for å slippe helt unna dårlige følelser og minner rundt kvalme. De tre første mnd var det bare litt ekstra tretthet og mye dobesøk, altså et drømmesvangerskap.
      Jeg krysser fingrene for dere og gleder meg til å følge deg videre. Gleder meg til å lære om sunn hjemmelaget barnemat (et ønske fra meg) og andre tips og råd når den tid kommer 🙂
      God klem!! Og tusen takk for at du blogger og snapper 🙂

    19. Iris: Så koselig kommentar Iris <3 det er virkelig helt utrolig hva LP kan gjøre! Så godt å høre at du har hatt et fint svangerskap 🙂
      Jeg LOVER masse sunn barnemat, det er virkelig noe jeg brenner for, men det har bare vært for vanskelig for meg å jobbe med dette året rett og slett. Jeg føler at jeg ikke helt får lov, selv om jeg vet at det er tullete! Tusen takk for støtte, stor klem <3

    20. Min graviditet kom litt overraskende på, testa fordi jeg hadde så enormt ømme pupper et par dager før mensen egentlig skulle komme.
      Ønsker deg lykke til og håper du er gravid, jeg ble nettopp mamma, og det er så spesielt som alle sier 🙂 Gled deg!

    21. Mine første symptomer kom bare noen dager etter befruktning – ekstremt varm og litt kvalm, hadde liksom ikke lyst på vanlig mat. Det var på flyet hjem fra LA jeg virkelig skjønte av jeg var gravid… Da jeg begynte å gråte fordi flyvertinnen var “slem”, og etterpå hulket jeg meg igjennom filmen FROST :’-) Haha, vi snakker hormoner på utur delux!

    22. De første symptomene jeg fikk, var at jeg ble anpusten og småuggen, ikke direkte kvalm. Har prøvd i over fire år før det klaffet, så veien har til tider vært lang.
      Heier på dere og håper spiren snart sitter <3

    23. Hei du, jeg leser bloggen din hver eneste dag og jeg krysser fingrene for at du blir gravid snart! Det fortjener du 🙂 Jeg er i helt motsatt posisjon av deg, og skulle virkelig ønske vi kunne bytte. Verden er noen ganger så brutal og urettferdig. Jeg har blitt ufrivillig gravid nå for 3 gang, på ulike typer prevensjon. Ingenting fungerer på meg. Jeg skal nå gjennomføre min 3 abort, noe som er utrolig hardt, vondt og smertefullt både psykisk og fysisk. Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil ha barn, men det passer bare ikke inn, og jeg er ikke sammen med vedkommende som gjorde meg gravid.Skulle ønske du kunne fått noe av min fruktbarhet!!

    24. Trøtt/sliten, metallisk smak i munnen og ømme pupper var mine første tegn. Krysser fingrene for dere! <3

    25. Ingrid: Uff, det skal ikke være lett dette livet! Jeg skjønner at det ikke er slik du ønsker det, og føles det ikke riktig for deg synes jeg det er så bra du tar et valg som passer for DEG! Send gjerne litt fertilitet min vei, haha <3 god klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg