Som om jeg er gravid

I dag sov jeg til 11(!), og jeg lå lenge i sengen i bare trusa og kosegenseren. For mange er sikkert dette helt vanlig, men for meg er det ikke det. Før hadde jeg fått helt hetta fordi jeg hadde mistet så mye av dagen, men nå har jeg skjønt at jeg trenger slike morgener jeg også. Vi har spist frokost i sengen, sett på serie og bare kost oss alle fire (to- og firebeinte).

Det har vært en langt uke, fordi jeg har vært syk, jeg har hatt masse jobb, men mest fordi jeg har gått og ventet på å få ta test. Jeg venter fortsatt, og jeg kan egentlig ikke tenke på det en gang uten å få hetta. Jeg prøver å holde meg busy, men jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut.

I går var jeg på kino med jentene og etterpå gikk vi ut for å ta et glass. Det endte med at ingen drakk, men selv om det faktisk fristet med et glass lever jeg jo som om jeg er gravid. Det var så koselig å se dem igjen, og vi ble sittende å skravle så lenge at jeg ikke var i seng før klokken et.

Stakkars Jonna, han har lovet meg å bli med på IKEA i dag. Jeg dro nemlig ut alt fra skapet i forigårs og trenger ny innredning for å få orden på alt. Typisk meg å rydde når jeg føler meg stressa! Det blir i hvert fall fint her etterhvert, også skal jeg få solgt masse av klærne jeg har som jeg aldri bruker. Det hjelper litt på ventingen også.

Dere som har vært gjennom dette, noen tips til hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå?

Lørdagssmil fra meg <3

11 kommentarer
    1. Ikke så mange tips fra meg, bare et stort LYKKE TIL! <3
      Jeg var selv for mer enn tretti år siden igang med fertilitetsutredning, så jeg vet litt om tanker og følelser rundt det, selv om jeg slapp mye problemer, hadde bl a ikke pcos. Jeg ble gravid med begge ungene måneden etter at jeg hadde gitt opp å bli gravid! Så for meg var det nok tankestress. Veldig vanskelig å styre dette selv når det er så masse følelser involvert. Særlig når graviditeten lar vente på seg.
      Ett tips skal jeg derimot våge meg på! Ta vare på deg selv oppe i dette. Bare du vet hva som skal til, vi er alle forskjellige. Ikke press deg til noe som utløser for mye stress i hverdagen. Lett å si, vanskelig å gjennomføre, men verdt å ha i tankene. Og veldig lurt å rydde i skap, omorganisere, late seg litt, treffe venninner, date kjæresten og alt som får tankene til å bevege seg over på andre ting. All the best!

    2. Tanken har ikke slått deg at du “ubevisst” er i ferd med å forberede rede for et eventuelt barn da? Er vel ganske vanlig at man ordner og styrer veldig i den perioden kroppen og hodet gjør seg klar til å få barn. Bare en morsom tanke! 🙂

    3. Jag reste! Det hjalp å få tankarna på annat 🙂 Farta runt i Sverige, Asia etc.. lykke til <3
      Jag lurte förresten på om du hade någon Jun te baby å sälja/ge bort? Hittar lxm ingen annan i Oslo som lagar det! 🙈 kramis

    4. Jeg er i akkurat samme båt. Hadde eggløsning på tirsdag ca, så over en uke til jeg kan teste! Har ikke så mange gode råd. Hjelper å være sammen med andre, for med en gang jeg er alene tenker jeg kun på det. Er redd alle tankene skal ha en innvirkning. Det sies jo at tankestress kan være ødeleggende, men hvor mye kan det ha å si liksom? Spennende er det hvertfall uten tvil. Phu..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg