Sukkerfrie marshmallows med jordbær

Adlinks

God søndag <3

Prosjekt rassere leiligheten for så å organisere alt er fortsatt under arbeid, men jeg ser nå lys i tunnelen. Jeg har egentlig ikke tid til å jobbe med dette nå, men når jeg får en sånn ryddemani over meg må jeg bare. Jeg pleier faktisk å gjøre dette et par ganger i året, selv om Jon Anders ikke skjønner hvorfor jeg alltid skal velge de periodene jeg er mest stressa. Jeg vet jo hvordan et organisert hjem gir meg ro i sjelen, men det er jo klart at det er værre for ham å forstå. Jeg trodde han skulle myrde meg på IKEA i går for å si det sånn…

Midt i ryddingen i går måtte jeg lage noe godt til lørdagskosen. Jeg kombinerte disse med melkesjokolade, en god balanse med andre ord!

Sukkerfrie marshmallows med jordbær

1 dl kaldt vann

3 ss gelatin

Ca to dl frosne jordbær (det skal bli en dl jordbærpuré)

40 gram fibersirup gold eller 60 gram fibersirup clear 

2-3 ss sukrin gold

(du kan også bruke honning, kokossukker eller lønnesirup som søtning)

Bland vann og gelatin i kjøkkenmaskin eller en bolle du kan bruke en elektrisk mikser i. La dette stå mens du lager resten.

Varm jordbær i en liten kjele og stavmiks det til en glatt puré. Du kan også bruke en blender hvis det er lettere for deg. Tilsett søtningen og bland til det er smeltet og begynt å småkoke.

Mens kjøkkenmaskinen går på lav hastighet heller du forsiktig jordbærblandingen i gelatinen.

Øk farten etterhvert som massen blir stivere så det ikke spruter. Kjør miksen i ca ti minutter, de siste to hadde jeg på maks hastighet.

Stopp maskinen og bruk raskt en slikkepott til å fordele marshmallows i former. Jeg bruker silikonbrødformer, men du kan også bruke en annen form med plastfolie i.

La mashmallows stå i ca en halvtime til en time før den er stiv og klar for å spises.

Nam <3

Nå skal jeg rydde litt mer gitt! Ha en nydelig søndag så lenge søtiser <3

27 kommentarer

Siste innlegg