Mine blackfriday favoritter – kosttilskudd, mat, treningsklær og kjøkken

Adlinks

Som jeg elsker salget nå! En ting som alltid får meg i godt humør er shopping, og litt retail therepy er så lov akkurat nå. Dessuten er det jo smart å handle julegavene på slag så strekker pengene litt ekstra.

Soma.no

Her kan du virkelig gjøre et kupp i dag og jeg tenkte å vise dere produktene jeg sverger til og selv bruker i hverdagen.

Chlorella

Denne superalgen fikk jeg først anbefalt for 10 (!) år siden da jeg var sengeliggende med ME. Mamma talte opp disse små grønne pillene til meg hver dag og jeg har fortsatt å ta dem da jeg elsker effekten. Chlorella virker midt rensende og støtter kroppens eliminasjonsorganer. Jeg merker at jeg får renere hud, mer energi og føler meg mer “nedpå” når jeg tar den. Er det et produkt innen supermat jeg holder på så er det denne, min favoritt! Jeg kommer til å fortsette med chlorella under graviditeten og når jeg en dag skal amme. Da kan chlorella til og med rense melken.

Lecithin

Lecitihin er et fettstoff kalt fosfolipider som vi finner mye av i hjernen. I tillegg består alle cellemembraner av dette stoffet. Da jeg begynte å bruke lecitihin og spise mer fett fikk jeg merkbart mindre hjernetåke og det er blant annet takket dette produktet at jeg kom meg gjennom studiet med en ME-diagnose. Dette kommer jeg i hvert fall til å fortsette med når jeg blir gravid da det er viktig for utviklingen av barnets hjerne og kan motvirke brystbetennelse. Denne er på knalltilbud nå, jeg kommer til å hamstre.

Gojibær

Disse små, tørkede superbærene er rike på vitamin C og betakaroten. De smaker søtt og lett syrlig, og kan brukes både som snacks, på smoothie, i bakst, over yoghurt, i sjokolade og i granola. De smaker himmelsk i julegranolaen min!

Rått kakaopulver, kakao smør og kakaomass

Skal du lage hjemmelaget sjokolade til jul er det masse penger å spare å å handle inn ingrediensene nå! Her finner du kakaopulver. Den kan også bruker i mousse og smoothie. Kakaosmør og kakaomasse lager sammen den deiligste sjokoladen!!

Rice bran

En av mine favoritter i smoothie! Denne har den aller beste smaken, og jeg har smakt mange ricebran produkter. Den har en mild og nøtteaktig smak og passer derfor bra i både smoothie og sjokolade. Ricebran er rikt på B-vitaminer, sunne fettsyrer og vitamin E. Du finner den her.

Her finner du resten av supernature produktene, masse salg!

Økologisk deo

En av mine hjertesaker er at (særlig) alle kvinner skal smøre seg med mindre kjemikalier. Vi er jo tross alt de som bruker flest produkter! I armhulen er det mange lymfer som betyr at kjemikalier raskt kas tas opp til lymfesystemet. Som mange av dere vet har jeg opplevd kreft i nær familie og jeg er opptatt av å minimere sjansene for at flere skal bli rammet av denne grusomme sykdommen. Derfor passer jeg på at kvinner rundt meg lærer om fordelene ved økologiske deodoranter. Selv om du kanskje tenker at dette er en kjedelig gave, synes jeg faktisk det er en utrolig fin kjærlighetserklæring!

Her finner du min favoritt <3

Ellers finner du fantastiske rabatter fra helios, urtekram og flere merker på soma sin nettside! Jeg ser at ting allerede holder på å bli utsolgt, så vær rask!

Tights.no

Jeg har sikret meg en ny treningstights og håper den kan gi meg motivasjonen jeg trenger for å komme i gang med treningen igjen. Den har nemlig vært fraværende de siste ukene, og selv om det går helt fint å hoppe over trening av og til kjenner jeg at jeg savner gleden treningen gir meg. Denne tightsen sitter som et skudd og jeg har brukt den jeg har helt i filler! Jeg har denne fra før, og nå har jeg kjøpt meg denne.

Hvis du er fan av questbarene har de kjempe gode tilbud på de nå. Jeg har litt delte meninger om disse. På en side synes jeg disse barene er en av produktene på markedet med best innhold rent ernæringsmessig. Nei, de er ikke 100% “naturlig”, men de er rike på protein og blodsukkervennlige. De metter mye mer enn mange rawfood barer som jeg ikke alltid er så fan av. Problemet med quest er at de er avhengighetsskapende, og det kan lett bli en vane å spise dem hele tiden i hverdagen. Når de blir en erstatning for ordentlig mat er ikke det så heldig mener jeg.

Som erstatning for sjokolade og som et raskt måltid på farten når du er i knipe synes jeg de er supre. Mine favoritter er cookie dough og cinnamon roll, men jeg tenkte å smake disse med smak av blåbærmuffins.

Funksjonell mat

Disse produktene har jeg brukt helt siden de kom på markedet for mange år siden. De gjør det enkelt å lage sunn og blodusukkervennlig bakst uten sukker. Favorittene mine delte jeg akkurat i dette innlegget, perfekt å fylle lageret før julebaksten.

Getinspired

Her finnes det masse tilbud på sporty klær og selv tenkte jeg å sikre meg årets ullsett. Jeg elsker dette, men jeg har også lyst på denne toppen og denne buksen. Så fine og veldig deilige å gå i, dette blir mitt jobbantrekk i vinter, hehe. Disse tightsene fra run and relax har jeg også bodd i, så deilige!!

Kitchentime

Denne nettbutikken har masse gode tilbud på kjøkkenutstyr, alt fra stekepanne til spiralizer. Jeg ønsker meg veldig en stor suppegryte og en gryte jeg kan lage brød i fra det fantastiske merket le creuset. Jeg elsker de svarte!!

iHerb

iHerb er en amerikansk nettbutikk og har derfor selvfølgelig black friday tilbud. Jeg har skrevet et langt innlegg om alle mine favoritter her, og den er like aktuell i dag. Selv bestilte jeg akkurat en ny ladning dandyblend, den går nemlig unna her hos meg. Da Linda var på besøk fikk hun smake og hun ble like dilla, hehe. Great minds think alike?

Bruk koden NOX480 for ekstra rabatt!

Har dere noen gode tilbud dere vil dele med meg? (hvis jeg har noen penger igjen, hehe) Tips meg gjerne!!

Ellers ønsker jeg deg en super fredag og en god start på helgen <3

18 kommentarer
    1. Takk for supre tips. Skal hive meg i bestillinga i dag 😊 Hvor mye bruker du av chorella og lecithin? Kan det gis til barn på 2 år? Hva tenker du om gerimax ginseng? Er nylig begynt å bruke det.

    2. Anette: Jeg tar 15 tabletter hver dag (de er veldig små) og bruker en ts lecithin 🙂 det kan gis til barn, en tablett per år er en fin regel 😉

      Har ikke noe erfaring med gerimax..

    3. Fine tips, jeg har gått til innkjøp av mørk sjokolade for å lage en variant ala den du hadde øverst i innlegget! 🙂 Ønsker deg en fin helg 🙂

    4. Takk for svar, Helene Ragnhild 😊 Oi 15 tbl per dag, hvor lenge har du en boks chorella da? 😉 Når du sier 1 tbl per år mener du per dag? Eks 2 år og da blir det 2 tbl per dag.
      Jeg bestilte bipollen også 😊 Kan 2-åring få det? Er spent å ha det som strø på smoothie 😊

    5. Anette: Ja, det stemmer 🙂 det kommer an på eventuell allergi, så lenge barnet ikke reagerer på pollen/bieprodukter går det fint, men start forsiktig med et par korn. 🙂

    6. Hei Helene Ragnhild!
      Jeg hadde tenkt til å bestille dandyblend på iHerb, men så fant jeg ut at det ble så forferdelig dyrt, så jeg vet ikke om det er verdt det. Frakten kostet nesten like mye som dandy blenden, og da var prisen allerede oppe i 350kr så da kunne jeg ikke bestille mer, uten å måtte betale moms eller noe sånt. Så jeg lurer på om du vet om noen lure tips eller smutthull for at det allikavel skal lønne seg å handle på iHerb? Jeg hadde gledet meg såååå mye til å smake på dandyblend, jeg merker at jeg blir så urolig av kaffe :(.
      Veldig takknemlig for svar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg