Sukkerfri julekalender

Å lage julekalender til Jon Anders er en av mine favoritttradisjoner i november. Jeg elsker å planlegge, kjøpe inn utstyr og finne ut hvordan den skal lages. Det er ikke til å stikke under en stol at prøving kan sette forholdet på prøve, og selv om vi står veldig støtt, tenker jeg at det er fint å fokusere ektra på godfølelse. Jeg har lyst til å gjøre denne julen så koselig jeg klarer, selv om den bærer preg av alt som skjer, og da vil jeg at han skal ha noe å se frem til hver dag.

I år gikk jeg for en variant laget med papirposer, hyssing og sort tusj <3

Kalenderen til Jonna er ikke sukkerfri, langt fra. Likevel tenkte jeg å komme med et fint tips om nettopp en sukkerfri kalender for barn. Da vi var små fikk vi hjemmelaget legokalender av Mamma og Pappa. De kjøpte inn et stort legosett som de pakket opp og fordelte i 25 gaver. Så fikk Julie og jeg en pakke annenhver dag, og til slutt to på julaften. Vi bygget litt på settet hver dag og det synes vi var så stas. Vi satt jo også igjen med en ordentlig gave i stedet for masse tull. Den tradisjonen skal jeg bringe videre når vi får barn vårt <3

Lager du julekalender? Hva putter du i din?

Stor klem fra meg <3

 

13 kommentarer
    1. Så snill og søt du er som lager kalender til kjæresten 😊 Han er heldig! Jeg har ikke laget/hatt kalender på lenge annet enn at jeg har hatt sjokoladekalender og flaksloddekalender. For mange år siden laget jeg og ei venninne kalender til hverandre , men det ga ikke mersmak siden hun uttrykte “misnøye” med noen av gavene siden jeg ga en del “fornuftige” ting eks rengjøringssvamper til kjøkkenet 😉

    2. Jeg og kjæresten har laget delt kalender i år, der begge får gaver 1. og 24. og resten av adventen får vi annen hver dag 🙂 Han får en del godteri, noen øl, litt ting han trenger som feks sokker og en liten flaske god Whisky på julaften 😊

    3. Jeg elsker å lage julekalender til ungene, men i år har det vært en utfordring! Er ikke for å ha masse dyre ting og det skal være ting som ikke blir liggende. Når gutta var mindre, planla jeg fra høsten at de ikke fikk nytt av plastelina, fingermaling og tegnesaker. Så de fikk det i kalenderen. I helgene er gavene at vi gjør ting, tur på julegård, pepperkakebaking, lage pepperkakehus, juleverksted. Pakker inn pynten til pepperkakehuset, en ny form.. Det er fortsatt gaver😊 I år så har de to minste fått litt lego, som deles over flere pakker, de to eldste får en del snop. Hvis mannen får kalender i år, så blir det bare pakke i helga😊

    4. Hei. Jeg lager kalender til min datter. Selv om hun er voksen er hun aldrig for gammel for mammakalender. Og jeg elsker lage den. Så dobbel glede.🎅🏻🎅🏻

    5. Julekalender eeer så gøy! Mamma og jeg lager til hverandre, hun er på det 19. året, mens jeg bare har laget til henne i 2 år 😊Jeg synes det er kjempe morsomt å motta, men hakket gøyere å lage til henne! Hver pakke er nøye valgt ut, og jeg har vel holdt på siden midten av oktober og venter på siste gave i posten nå 😊 Det har blitt mye forskjellig, men i den er blandt annet grytekluter, ansiktsmaske, sjokolade, div. pynt og masse annet nyttig og ikke fullt så nyttig. På juleaften er planen å “pakke inn” en blomsterbukett, så den gaven er av naturlig årsaker ikke innkjøpt enda ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg