Verdens beste bounty

I samarbeid med soma.no

Hver eneste desember må jeg lage bounty. Denne oppskriften er så enkel, men så ufattelig god! Noe av det beste er at det er pappas favoritt og han elsker den selv om den ikke inneholder vanlig sukker. Jeg lager masse godsaker og det er rett og slett ikke forsvarlig for meg å spise alt selv. Disse pleier jeg å sette i kjøleskapet hjemme også spiser pappa de når han har hjemmekontor. Jeg elsker å bake til familie og venner, det gir meg skikkelig godfølelse!

I denne oppskriften har jeg brukt kokossukker som har en karamellaktig, rik smak, helt perfekt til jul! Kokosolje gir denne kokosmassen en fast konsistens, selv i romtemperatur!

Jeg håper dere liker dem like mye som pappa <3

Himmelsk bounty

En boks fullfett kokosmelk

2 ss kokossukker

2 ss extra virgin kokosolje

En dæsj vaniljepulver (kan sløyfes)

200 gram kokosmasse

200 gram mørk sjokolade

Husk at du også kan finne kokosmasse og kokosmelk på butikken 😉

La boksen med kokosmelk stå i kjøleskapet over natten slik at kokosfettet legger seg på toppen. Bruk en skje til å ta ut fettet på toppen og ha det over i en kjele. Vannet som blir igjen kan du sette i kjøleskapet og ha en i en smoothie senere.

Smelt den fete delen av kokosmelken sammen med kokosoljen og kokossukkeret på lav varme og rør godt. Når alt er smeltet sammen kan du tilsette vanilje (hvis du vil) og kokosmassen. Rør godt og trekk kjelen av varmen.

Ha massen i passende former, jeg bruker brødformer av silikon. Sett formene kaldt til massen har stivnet, du kan eventuelt bruke fryseren så går det raskere.

Smelt sjokoladen i vannbad. Dette gjør du ved å ta en stor kjele som du fyller med litt vann. La vannet koke opp og trekk kjelen av vannet. Knekk sjokoladeplaten i en stor tekopp eller en bolle som tåler varme og la bollen ligge oppi kjelen. Pass på at det ikke kommer vann i sjokoladen, da vil den “svette” når den har stivnet.

Når bountyen har stivnet kan du dele den i biter og dyppe hver bit i sjokoladen. Jeg pyntet med et gojibær på noen av bitene.

Disse smelter i munnen og er bare himmelske, anbefales på det varmeste <3

12 kommentarer

Siste innlegg