Sukkerfrie risboller

Adlinks

Tusen takk til alle som var med på livesending i går! Det var kjempe koselig og jeg elsker å komme i kontakt med dere 🙂 Fikk du det ikke med deg kan du se opptaket her.

I dag har jeg vært en tur hos Frøyaklinikken og fått behandling fra fineste Anette <3 Jeg føler meg alltid som et nytt menneske etter å ha vært hos henne, og jeg har faktisk begynt å like å ha ørene fulle av nåler. Det er så deilig å ha noen å snakke med i dagene etter eggløsning, for selv om jeg ikke har skrevet så mye om det på bloggen i det siste er det klart at prøvingen preger meg. Følelsene går opp og ned hele tiden, og jeg prøver å bare akseptere det. Nå vet jeg i hvert fall helt sikkert hvilken dag jeg kan teste og jeg skal prøve å fokusere på andre ting frem til da.

I kveld skal jeg ha besøk av de fineste jentene jeg kjenner. Vi skal drikke sunn gløgg, spise masse julegodt, skravle og høre på julemusikk. Jeg gleder meg masse og har stått på kjøkkenet i flere timer allerede. Dessverre ble ikke snickerskaken vellykket, men sånn går det noen ganger. Det som ble vellykket var disse risbollene, de må dere prøve!

Sukkerfrie risboller

125 gram kokosolje

100 gram 86% sjokolade

1 dl søtning (jeg brukte 50/50 sukrin gold og sukrinmelis, men du kan også bruke kokossukker)

1 egg

1,5 ss espresso eller sterk kaffe

En klype salt (jeg bruker himalayasalt)

50 gram puffet ris

Smelt kokosolje og den mørke sjokoladen på lav varme.

Visp sukker og egg til eggedosis før du tilsetter en klype salt og rører godt.

Tilsett kokosolje- og sjokoladeblandingen og egget, og rør alt sammen.

Tilslutt rører du inn den puffede risen til alle riskornene er dekket av sjokolade.

Bruk en skje til å fylle muffinsformer med risen og sett kaldt til de stivner.

Disse faller i smak hos både store og små, supergode!

Ha en fin fredag <3

23 kommentarer

Siste innlegg