Nyt deg slank og sukkerfri

  • 10.01.2017 kl. 08:09

vre sukkerfri betyr ikke at du ikke kan kose deg med god mat. Faktisk er det slik at etter f dager uten sukker begynner maten du ellers spiser smake bedre. Smakslkene dine tilpasses maten du spiser og derfor kan du merke at ting du fr syntes smakte lite n smaker mer. Plutselig trenger du kun en halv banan i smoothien eller noen drper stevia i kefiren for at den skal vre st nok. Ikke minst begynner du tilpasse deg andre smaker som syrlig og bittert. Selv om vi er voksne er det s viktig smake p maten og tilvenne oss ny mat.

Kroppen din trenger skikkelig mat, snn er det. S fyll tallerkenen med egg, grnnsaker, kjtt, fisk, meieriprodukter, fr og ntter. I tillegg til dette kan du finne ting du kan kose deg med, uten at det gir deg mer stsug, svingende blodsukker og uren hud. Hres det bra ut?

Mange vil sikkert si at absolutt all stning m kuttes ut for at en skal vre "sukkerfri", men det er ingen livvstil for meg i hvert fall. Livet er ikke sort hvitt, og jeg har lyst til kose meg p veien til topp helse, energi og overskudd. Jeg mener ogs at det er fullt mulig! Hvis du vil lre hvilke stningsstoffer jeg anbefaler og hvilke jeg synes du br styre unna kan du laste ned den store stningsguiden - helt gratis <3

Mer er mine ste favoritter:

Hjemmelaget r sjokolademousse

Denne oppskriften inneholder masse deilig nring, den smaker fantastisk og den holder deg mett. Jeg lager ofte opp en porsjon av denne og har i kjleskapet slik at jeg kan ta meg en porsjon nr jeg har lyst p noe godt, men sunt. Du finner min beste oppskrift her :D

Questbarer

Jeg har litt snn elsk hat forhold til questbarene da jeg liker dem veldig godt, men ikke nsker spise for mange av dem i hverdagen. Innholdet er det beste av alle barer jeg har funnet da jeg nsker unng frukt- og nttebarer. Jeg bruker disse som kos til kaffen eller som et p farten mltid i knipe. Mine favoritter er cookie dough og blueberry pie, men det er s mange gode.

Kremet sukkerfri is



Har du en god blender, en foodprosessor eller en stavmikser kan du lage deg en sunn is p 123. Jeg blander br, proteinpulver og litt kokosmelk eller flte for f en is som blir kremet og god, men samtidig ikke fr blodsukkeret mitt til svinge. Selv om is er veldig sommer er det godt hele ret, srlig etter trening er dette skikkelig digg! Her finner du en av mine favoritter :)

Hjemmelaget nttesmr eller kokossmr

Nttesmr smaker himmelsk, inneholder mye sunt fett og fungerer knall mot stsug. Selv elsker jeg lage mitt eget, da kan jeg vre kreativ og tilsette de smakene jeg selv har lyst p. Mine favoritter er mandelsmr, mandelsmr med valntter, hasselnttsmr og kokossmr. Sistnevnte er ganske annerledes enn de frste, men m bare prves. Du kan spise nttesmr som snacks p en skje, men du kan ogs tilsette det i smoothie, cottage cheese eller sjokolademousse, eventulet i grt. Skikkelig nam!

Hva er din ste favoritt?

Lr mer om stsug i mitt gratiskurs "slik blir du kvitt stsug" her eller i min store stningsguide!

Lag deg en nydelig tirsdag <3 Jeg skal jobbe p "kontoret" og mte beste Tilly med baby <3

 

18 Kommentarer

Kristine

10.01.2017 kl. 09:16
Godt se at du ogs tar deg en Questbar her og der. Jeg er litt avhengig der ;)

Ha en super tirsdag ste du <3

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 13:48
Kristine: Absolutt :D takk i lige mte <3

Unni

10.01.2017 kl. 09:30
S bra med tips til sunn is som ikke er basert p frossen banan! Har forsttt at det fort kan bli for mye fruktsukker i banan hvis man trenger g ned i vekt...

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 13:48
Unni: Ja, banan gir blodsukkerstigning tross at den er sunn. Selv om noe er sunt er det ikke alltid det er sunt for deg :D

Victoria Larsen

10.01.2017 kl. 11:13
S mye godt! :D

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 13:48
Victoria Larsen: :D

Kamilla K

10.01.2017 kl. 13:36
Mandelsmr med havsalt, og en Questbar her og der... Livet blir bedre MED, rett og slett :D

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 13:47
Kamilla K: Enig :D

Martine Bruun

10.01.2017 kl. 13:52
Bra innlegg :) Jeg prver velge de mer sunne alternativene og kjenner at kroppen blir mer vant med det etter en stund. Da frister ikke de usunne alternativene lengre!

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 16:00
Martine Bruun: Fantastisk!! st p :D

Monika

10.01.2017 kl. 13:54
Tusen takk for at du har laget denne stningsguiden, den inneholder s mye av det jeg har lurt p! Bare perfekt n p starten av et nytt r hvor nye gode vaner er litt ekstra i fokus. Gleder meg til lese og lre mer! :)

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 16:02
Monika: S koselig at du likte den!! <3

Ingrid H

10.01.2017 kl. 15:15
R sjokolademousse, frukt og te med melk er absolutt mine favoritter! :-)... og litt mrk sjokolade da :-P

Helene Ragnhild

10.01.2017 kl. 16:02
Ingrid H: :D

h

11.01.2017 kl. 00:02
Fantastisk stningsguide! Lurer p en ting, hva mener du om tagatose? Er det ok bruke? Jeg synes det smaker veldig godt og likt sukker:)

Helene Ragnhild

11.01.2017 kl. 08:36
h: Det finnes lite forskning og lite info p det og jeg bruker det ikke selv s jeg kan ikke si s mye om det faktisk ;)

Unni

12.01.2017 kl. 08:42
Hei! Takk for fin og opplysende blogg. Har akkurat funnet bloggen din og syns det er mye god lesing! Jeg lurer p om du har noen synspunkter p mel, hva er bra og hvordan lage et brd som bde blir godt og sunt uten bruke hvetemel og helst uten alt for mye helsekost?

Helene Ragnhild

12.01.2017 kl. 09:13
Unni: Tusen takk Unni :) jeg har flere oppskrifter under kategorien brd her p bloggen. Nr det gjelder brd bakt med tradisjonelt mel er det kun surdeig jeg anbefaler.

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits