Friday smoothie, I love you <3

Adlinks

Etter en lang uke med masse spennende jobb er jeg så klar for en skikkelig frikveld! Da mener jeg at jeg skal legge bort telefon, mail, blogg og kun fokusere på kjæreste og mine to små. Jeg prøver å jobbe med meg selv og bli flinkere til å være til stede. Jeg elsker jobben min, det å bestemme over min egen tid og være min egen sjef. For at jeg skal kunne gjøre denne jobben best mulig er det så viktig å også være helt “av” innimellom. Om du kjenner at du også hele tiden trekkes til mobilen skjønner du sikker hva jeg mener?

I helgen skal jeg trene, slappe av, gjøre siste forberedelser til bryllup neste helg og i navnfest til fineste Noah <3 Før den tid skal splitter ny kursportal opp til alle mine deltakere, innlegg skal skrives, mailer skal svares på og mat skal lages 🙂

Frokosten min i dag var min klassiske smoothie. Jeg har jo ikke delt så mange smoothier i det siste, så jeg tenkte at det passet seg i dag. En ting jeg elsker med smoothie er at det går utrolig fort å lage, det er lite oppvask og det er lett å ta med seg.


♥ Jeg bruker frosne bær og frossen spinat som base. For å lage den ekstra digg er nå kirsebær og solbær favorittene, men jordbær, blåbær og bringebær brukes flittig det også.

♥ Så tilsetter jeg et par dl mandel- eller cashewmelk. Om jeg trenger mer væske bruker jeg vann.

♥ Jeg tilsetter alltid kanel fordi jeg elsker det! Kanel er dessuten supert for både huden, blodsukkeret og gir en søt smak. Husk å bruke ceylonkanel da vanlig butikkanel inneholder kumarin som er levertoksisk.

♥ Som søtning og proteinpulver bruker jeg proteinpulver fra synergy. Dette er et proteinpulver som er lett fordøyelig, vegansk, melkefritt, glutenfritt og søtet med stevia. Det er veldig søtt, men for meg er det perfekt fordi jeg ikke bruker så mye frukt i smoothien min. Du kan også blande pulveret 50/50 med naturell smak, eller bruke mindre. Jeg kjøper synergy på arnika.no. Hvis du lager deg en konto, går inn på min side og registrerer koden 107347 får du 10% på alle kjøp hos dem!

♥ Som fettkilde har jeg MCT-olje, kokosolje, peanøttsmør, chiafrø, rå eggeplomme (favoritt) eller andre nøtter (gjerne bløtlagt). Altså ikke alt på en gang, men kanskje en eller to kilder til fett.

♥ Tilslutt tilsetter jeg ekstra næring fra den kjære supermaten min. Favoritten er greens som jeg kjøper her og lecithin som jeg kjøper her.

Lag deg en nydelig fredag og helg vakre <3

15 kommentarer
    1. Hei Helene! Jeg ville prøve meg på å lage sånne marshmallows, men så har jeg gelatinplater i stedet for pulver. Går det like fint? hvor mange plater skal jeg evn bruke til 1 dl vann?

    2. Jeg har akkurat begynt med MCT-oljen, prøvd den 3 ganger.. jeg ble kvalm av to t-skjeer i kaffe’n, så prøvde jeg 1t-skje i smoothien min. Da ble jeg ikke kvalm, men det rare var at jeg ble så følsom at tårene bare kom (alla 3 gangene)🤔😳 var liksom rart å bli trist av noe som skulle være så bra!! Har du hørt om dette før?

    3. Hei Helene! Prøvde å lage din smoothiebowl i dag – ble veldig god selv om jeg ikke hadde alt du bruker 🙂 Men jeg skulle gjerne hatt ting litt mer inn “med teskje” i forhold til mengder: Hvor mye spinat og bær? Hvor mye kanel, proteinpulver og fett? På forhånd tusen takk og god frihelg 🙂

    4. Sara: Takk 🙂 dette er en studie basert på menn og de har en helt annen testosteronproduksjon enn kvinner, den blir derfor veldig lite relaterbar. FSH er for eksempel et av hormonene som stimulerer eggstokkene til å slippe egg hos kvinner, og dette hormonet kan være lavt hos kvinner med manglende eggløsning.

      Dessuten er ikke forhøyet testosteron nødvendigvis problemet hos de med PCOS, jeg har for eksempel ikke forhøyede verdier. Det kan også være andre androgener (mannlige kjønnshormoner) som dominerer, eller pasienten kan ha normale verdier. Ingen grunn til å frykte smør basert på denne med andre ord 😉

      Men tusen takk for at du sendt, håper du ble ligg betrygget 😉 god helg og stor klem 😀

    5. Karete: Hei 🙂 nei, det har jeg aldri hørt om. Kan jo selvfølgelig være, men synes det er merkelig at en så liten endring skal kunne sette i gang en sånn reksjon. Vanskelig å si 😉

    6. Hei.
      Noen spesiell type mandelmelk du kan anbefale, er så mange forskjellige i butikken?
      Liker bloggen din veldig godt og gleder meg til å starte på online kurset 😃

    7. Hvor kjøper du usøtet mandelmelk? 😊 Når det står på innholdsfortegnelse “sukkerarter”, menes det da raffinert sukker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg