Mine beste smoothietips

  • 13.02.2017 kl. 19:59

Adlinks



God mandag fineste! Jeg er tilbake <3

For en helg det har vrt! Her snakker vi kjrlighet, klemmer, taler, trer, latter og masse glede, en nydelig brud og et eventyrbryllup. Det har gtt i et og jeg fikk nesten ikke tid til ta bilder og i hvert fall ikke til titte innom her. vre forlover er ikke noe en gjr hvert r, s dette skulle jeg nyte offline mest mulig.

Her er jeg sammen med verdens vakreste <3

Da vi kjrte inn til Oslo i gr ble vi mtt med det nydeligste vret, strlende sol! Jeg er i skikkelig vrstemning og da er det alltid en ting som skjer. Nr gradstokken kryper oppover fr jeg lyst p smoothie. Her snakker vi fristende farger og lekre smoothiebowls i lange baner. Smoothie kan vre veldig sunt, men det er ogs mulig tilsette feil ting og ende opp med sukkerbomber. En smoothie bestende av frukt og juice er ingen slager, den fr blodsukkeret til stige til himmels og gir deg lite nringsstoffer.

Slik bygger jeg opp min supersmoothie:



Riktig base

Basen i min smoothie er alltid grnnsaker og br. Noen ganger bruker jeg 1/3 banan for f banansmak, men jeg liker faktisk best bruke br. De inneholder minst sukker og mest nring. Av grnnsaker er det de som smaker minst som er favorittene; spinat (gjerne frossen), grnnkl, squash, agurk og spirer liker jeg. Du kan ogs bruke blomkl og gulrot for eksempel.

Riktig vske

Jeg bruker som regel 50/50 med ustet mandelmelk og vann. Du trenger ikke bruke masse melk i smoothie for f den gode, runde smaken. Du kan ogs bruke en dl kokosmelk eller tilsette avokado for en mer kremet konsistens.

Fett

For at en smoothie skal mette er det viktig tilsette fett. Fett er fantastisk for fordyelsen, huden, hormoner og for jevnt blodsukker. I smoothie bruker jeg enten en halv avokado, nttesmr, omega cure, ntter, fr, MCT-olje eller en kombinasjon av disse. Du kan ogs bruke kokosolje, kokosmelk eller linfrolje.

Proteiner

Den enkleste mten ke proteinmengden i en smoothie er med proteinpulver. Selv sverger jeg til proteinpulveret fra synergy da det ikke inneholder melkeprotein. Jeg unngr ikke all melk, men jeg begrenser inntaket og da synes jeg dette er perfekt. Dessuten blir jeg aldri oppblst av synergy slik jeg lett blir av andre proteinpulveret. For f 10% p synergy protein kan du lage en profil hos arnika.no, g inn p min side og registrere deg med koden 107347. Da fr du 10% p alle fremtidige kjp.

Bruker du myseprotein anbefaler jeg dette fra myrevolution. Det er veldig godt og har en hy kvalitet.

Ved tilsette en r eggeplomme ker du innholdet av bde protein og fett. Ikke minst inneholder eggeplommen masse nringsstoffer kroppen trenger! Unng bruke r hvite, den inneholder et stoff som heter avidin som binder b-vitaminet biotin. Eggehvitene jeg fr til overs putter jeg i eggerren.

Supermat

Jeg har brukt supermat i mange r og er fortsatt like dilla. I smoothie har jeg alltid lecithin, et fettstoff som er svrt gunstig for hjernen, nervesystemet og cellemembranene vre. Jeg tilsetter ogs alltid greens for ke grnnsaksinntaket mitt, grnt er skjnt!!



Hva er din favorittsmoothie??

27 Kommentarer

Martine Bruun

13.02.2017 kl. 20:01
Takk for tipsene!

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:08
Martine Bruun: ;D

Camilla

13.02.2017 kl. 20:02
Gode tips!

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:08
Camilla: :D

Hanne Lovise Johnsen

13.02.2017 kl. 20:29
oi, de bildene fristet meg!!!:D

Jeg holder forresten konkurranse p instagrammen min n, og blir kjeeempeglad hvis du nsker melde deg p! God vinnersjanse, 4 vinnere. @hannelovisejo

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:08
Hanne Lovise Johnsen: :D

Hege Kristin

13.02.2017 kl. 20:34
fine tips!

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:08
Hege Kristin: Takk <3

Tonje

13.02.2017 kl. 20:37
Min all time favorittfrokost er etter inspirasjon fra deg smoothie med blbr, spinat, avokado, mandelmelk, eggeplomme og proteinpulver. Toppet med kokos og peanttsmr. Spiser denne hver dag og blir aldri lei! :)

Helene Ragnhild

13.02.2017 kl. 20:52
Tonje: Nam <3 s deilig!!

MK

13.02.2017 kl. 21:05
Supert👍

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:08
MK: :D

Evelin

13.02.2017 kl. 21:38
nam :D

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:07
Evelin: :D

Pernille

13.02.2017 kl. 21:49
S fine tips. Smoothie er utrolig godt :)

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:07
Pernille: Det er s deilig!!

13.02.2017 kl. 21:49
S inspirerende blogg du har!! S mange gode tips!

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:07
Anonym: Takk <3

Kathrine

13.02.2017 kl. 23:06
S herlige tips med mange variasjonsmuligheter :) Takk! Lurer p en ting.. Du har skrevet om kefir tidligere og jeg lurer p hvor mye du bruker av det i en smoothie hvis du putter det i?

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:07
Kathrine: Jeg mler aldri, sikkert 1-2 dl :D

Anette

14.02.2017 kl. 11:07
For ett supert innlegg 😊 Jeg spiser deler denne smoothie med 2-ringen hver dag og har gjort det i mange mnd. Den bestr av 1 banan, 1 avokado, 3 eggeplommer, 1 ts lecithin, rikelig med kokosmelk. Samt 1 ss rkakaopulver og s topper jeg med 1 ts peanttsmr til meg selv samt ceylonkanel og sukrin gold 😊 Oppskriften har jeg ftt inspirasjon fra deg. Gir frukt mer blodsukkerstigning enn br og grnnsaker? Kan du skrive et eget innlegg om karbohydrater en dag? Det hadde vrt supert 😊

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 12:06
Anette: Frukt gir mer ja ;) Det har jeg allerede gjort :D

KostholdsBloggeren

14.02.2017 kl. 13:09
Ser kjempegodt ut. Takker for gode tips.

Helene Ragnhild

14.02.2017 kl. 21:44
KostholdsBloggeren: Takk :D

Anette

14.02.2017 kl. 17:14
Kan ikke huske at du har skrevet om karbohydrater. Da fr jeg sjekke arkivet 😊

Hjalmfrid

15.02.2017 kl. 16:21
Dette s veldig godt ut :) Jeg bare lurer p; Hvordan bruker du Rice Bran Oil? Har lest en plass at du bruker dette :) Jeg har kjpt den fra Iherb, men syntes ikke denne smakte godt.

Ellers kjempekjekt flge bloggen og instagrammen din. (Fulgte Snapchatten din fr, men slettet denne appen ;))

Helene Ragnhild

15.02.2017 kl. 16:41
Hjalmfrid: Det har jeg aldri prvd :) jeg bruker rice bran fra supernature <3

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits